hej ska köpa munstycke till min Derbi Senda SM 04, vad heter orginal förgasaren så jag att jag köper rätt sorts munstycken eller spelar det ingen roll?
joont3 skrev:tack så mycket för hjälpen, men på twostroke hittar jag inga munstycken till en 14mm dellorto förgasare, någon som vet vart jag kan hitta dom?
tackar tackar för hjälpen, det är bara en sak till jag undrar över, och det är luftfilter, jag ska köpa ett luftfilter men jag vet inte hur många mm min förgasarhals är, spelar det någon roll när man köper luftfilter? för på Cykelkraft.se står det t.ex. "Passar förgasare med 28-35mm förgasarhals"
Spelar det någon roll vilken storlek man köper? om det gör det, vet ni vilken storlek det är på Derbi sendas orginal förgasare?:) Tack på förhand.
och är det något speciellt luftfilter som ni rekommenderar?
joont3 skrev:tackar tackar för hjälpen, det är bara en sak till jag undrar över, och det är luftfilter, jag ska köpa ett luftfilter men jag vet inte hur många mm min förgasarhals är, spelar det någon roll när man köper luftfilter? för på Cykelkraft.se står det t.ex. "Passar förgasare med 28-35mm förgasarhals"
Spelar det någon roll vilken storlek man köper? om det gör det, vet ni vilken storlek det är på Derbi sendas orginal förgasare?:) Tack på förhand.
och är det något speciellt luftfilter som ni rekommenderar?
titta efter luftfilter som passar 12-17,5 förgasare. Då har du rätt dimension på "halsen". Annars är de bara att gå ut o kränga av luftslangen o mäta
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever