Hej.
Vad ska jag ha för munstycke till min Derbi Senda SM Extreme -05?
Den är orginal förutom drevad 14/65.
Har nu storlek 70 för stort eller för litet?
Har en till fråga också.
Vad är orginalmunstycket till en Derbi Senda SM Extreme -05?
Tack på förhand / viictoor
tjenare, jag har den Derbi Senda 04, har ett gianelli 2t rör på och 14-54 drevning samt sportluftfilter, vilket munstycke ska jag ha? just nu går den jätte bra, gjorde 95 efter bilmätare. men ibland märker man att den går lite snålt, vad tror ni?
joont3 skrev:tjenare, jag har den Derbi Senda 04, har ett gianelli 2t rör på och 14-54 drevning samt sportluftfilter, vilket munstycke ska jag ha? just nu går den jätte bra, gjorde 95 efter bilmätare. men ibland märker man att den går lite snålt, vad tror ni?
Har en gilera -04, e ju likadan motor och jag kör med 86, tror du ska pröva runt 82-86..
Men beror på förgasaren, kan bli att du ska ha runt 100-105 också, beror på vad du har för förgasare
Har också ett gianelli 2t rör, är det på låga eller höga varv den går snålt, chansar på detta låga, eftersom det gjorde det på min
Senast redigerad av Jierexx den 11 september 2009, 15:58, redigerad totalt 1 gånger.
Bättre snabbt än sakta
-------------------------->->->
Sandgren94 skrev:vilket munste ska jag ha på min generic trigger? jag kör urpluggat och det står på munstycket 95. men den bluddrar på höga varv så man kommer bara upp i 40km/h. fast på choken går den bra. vilket munstycke ska jag ha?
Gå upp 15 storlekar typ...
Tror det var en plugg i luftburken på den också, har du tagit bort den?
Senast redigerad av Jierexx den 11 september 2009, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
Bättre snabbt än sakta
hejsan är det någon som vet vad det är för munstycke på min Rieju rrx 07 har orginal frögasaren och det är en dellorto tror det var 16 mm Smile Smile behöver ett nytt munstycke när jag tagit bort strypningen i kröken. tänkte bara höra om någon vet vad det är original.
Sandgren94 skrev:vilket munste ska jag ha på min generic trigger? jag kör urpluggat och det står på munstycket 95. men den bluddrar på höga varv så man kommer bara upp i 40km/h. fast på choken går den bra. vilket munstycke ska jag ha?
Gå upp 15 storlekar typ...
Tror det var en plugg i luftburken på den också, har du tagit bort den?
Skalman skrev:hejsan är det någon som vet vad det är för munstycke på min Rieju rrx 07 har orginal frögasaren och det är en dellorto tror det var 16 mm Smile Smile behöver ett nytt munstycke när jag tagit bort strypningen i kröken. tänkte bara höra om någon vet vad det är original.
Jag har också en 07a rrx och jag hade 83 så nu kör jag 100 lite förstort dock så 96 ungefär:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
jag ska sätta på ett gianelli 2t rör och en ostryp cdi box jag tänkte även borra upp luftburken vilken storlek på munstycket ska jag ha? jag har original förgasare 14 mm tror ni jag behöver större eller räcker den?
gossakossa skrev:jag ska sätta på ett gianelli 2t rör och en ostryp cdi box jag tänkte även borra upp luftburken vilken storlek på munstycket ska jag ha? jag har original förgasare 14 mm tror ni jag behöver större eller räcker den?
Jag kan ju börja med att säga att ett gianelli 2t rör är perfekt för orginal mopeder och du behöver inte byta upp i förgasare. Du vet möjligt viss inte ilket orginal eller munstycke du har i just nu?
Bättre snabbt än sakta
gossakossa skrev:jag ska sätta på ett gianelli 2t rör och en ostryp cdi box jag tänkte även borra upp luftburken vilken storlek på munstycket ska jag ha? jag har original förgasare 14 mm tror ni jag behöver större eller räcker den?
Jag kan ju börja med att säga att ett gianelli 2t rör är perfekt för orginal mopeder och du behöver inte byta upp i förgasare. Du vet möjligt viss inte ilket orginal eller munstycke du har i just nu?
63 har jag men när jag hade ett ostrypt orginalrör hade jag 100 men då dog den på låga varv
63 har jag men när jag hade ett ostrypt orginalrör hade jag 100 men då dog den på låga varv
Ok, men ett effekt rör har ju endel mer att komma med och tycker du ska testa med 100 igen med gianelli röret, annars kan du gå ner till 90-95
Känns som en ökning från 63 till 100 verkar lite att att ta i, när jag plugga ur min moppe gick jag från 62 till 80 och då gick den som bäst(80+ nerdrevat) Men testa annars är det bara att du pm.ar eller skriver vidare här:P
Bättre snabbt än sakta
Jierexx skrev:
Ok, men ett effekt rör har ju endel mer att komma med och tycker du ska testa med 100 igen med gianelli röret, annars kan du gå ner till 90-95
Känns som en ökning från 63 till 100 verkar lite att att ta i, när jag plugga ur min moppe gick jag från 62 till 80 och då gick den som bäst(80+ nerdrevat) Men testa annars är det bara att du pm.ar eller skriver vidare här:P
Ok tack för svar hur snabb tror du den kan gå med original drivning?
gossakossa skrev:
Ok tack för svar hur snabb tror du den kan gå med original drivning?
jah, kanske runt 95 km/h typ
Bättre snabbt än sakta
[quote="Dentar"]MH Furia, urpluggad, orginal förgasare, sportluftfilter, har atm 76 munstycke vet ej om det är orginal, vad ska jag ha för munstycke?[/quote]
jag har en mh ryz -05 men det är likadan motor och jag har effetrör på och jag har 104 munstycke på det funkar fint för mig
det är en AM6 motor för nu har jag orginal föragasaren på och i den sitter det ett 107 i men det är något problem med den föragasaren så därför ska jag byta
nasse_89 skrev:det är en AM6 motor för nu har jag orginal föragasaren på och i den sitter det ett 107 i men det är något problem med den föragasaren så därför ska jag byta
du kan absolut inte köra 70 mk handmace och rör till orginal föragasaren!!
nasse_89 skrev:det är en AM6 motor för nu har jag orginal föragasaren på och i den sitter det ett 107 i men det är något problem med den föragasaren så därför ska jag byta
du kan absolut inte köra 70 mk handmace och rör till orginal föragasaren!!
bytgenast upp till 19 mm eller 21 mm
går visst bra, står t.o.m att när man köper dom så behövs inte större förgasare