jag har en aprilia sx50 07 som jag har ett technigas rör på går ca 90. har nu 48 och 14 men vill byta så den accar bäätrre så jag kan bättre på bakan. vikken drevning tkr ni
antis76 skrev:jag har en aprilia sx50 07 som jag har ett technigas rör på går ca 90. har nu 48 och 14 men vill byta så den accar bäätrre så jag kan bättre på bakan. vikken drevning tkr ni
prova 11/53 om den inte varvar för mycket då, annars får du sätta på större bak...
har en motorhispania RYZ 08 Drev fram 12 60 bak. kedjan har töjts mycket och funderar på 11 56 drev? blir han lite segare då? fast toppraften blir ju bättre med 56 drev, men blir den mkt segare i acc?
jag undra om min moppe kmr att orka ngt om jag har 12/52 som drevning och min setup är: mk thower rör
större insug
boostbottle
urpluggat membran
sportluftfilter
större munstycke
Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P
Marcuzanderzzon skrev:Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P
Marcuzanderzzon skrev:Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P
är drevet slitet? 14drevet då alltså:P
Nej nästan nytt.. just nu kör ja med 13/52 med durrar lika dant:S
pga att d50b0 motorn inte har någon balansaxel. den orkar alldrig varva ut med 15drev fram. den klarar ändå inte att varva ut eftersom du har strypt cdi på 10k rpm. men du varvar fortfarande mer med 14/13 drev fram än med ett 15 drev.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Hej!
Jag har en Derbi Senda SM Extreme -05.
Den är helt orginal förutom att jag har tagit bort
strypningen på luftburken.
Just nu har jag 14/65.
Men jag funderar på att gå ner i storlek där bak,
vad tror ni om 14/53?
Hur kommer den gå då? Vill helst ha bra toppfart!
Tack på förhand / viictoor
viictoor skrev:Hej!
Just nu har jag 14/65.
vad tror ni om 14/53?
då kommer axxet suga p*ng och den kommer knappt orka uppför
om jag var du skulle jag satsa på 12/60 eller 11/53
viictoor skrev:Hej!
Just nu har jag 14/65.
vad tror ni om 14/53?
då kommer axxet suga p*ng och den kommer knappt orka uppför
om jag var du skulle jag satsa på 12/60 eller 11/53