jena! Har ett litet problem: När jag gasar på med min moppe går den bra med riktigt bra axx upp till 55 typ sen går den bara inte snabbare! Den varavar mycket och allt så ingen strypt cdi. Nuvarande är mitt tändstift helt svart men det ska nog inte splela jätte stor roll med tanke på att det är på tom gåång och den slutar gå vid hög fart. Den dörliksom inte utan vill bara inte mer.
Setup: Stage 6 pro sport 70cc
Starge 6 pro replica
17.5mm arreche
racing reeds
avstypt på alla sätt
4g viket i
stage 6 medium kopplingsfjädrar
testa mindre munstycke ändå, lär ju inte va helt bra om det är svart
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
kallepalle: Känner bingoo och han och jag kör liknande setups, vi båda kör mikunin munstycken i en Arreche förgasare, är så att vi tror dem har andra storlekar för bensinflödet, för min moppe dränktes med samma setup och yasuni r rör med 85 munstycke, så jag tror jag ska ha runt 70-80.
förresten marcus har du bytt tryckfjäder för det måste du verkligen göra med 70cc.
Problemet löst! Har nu i mustycke 115 och det löste allt. tack för hjälpen allihopa. ja såklart jag har bytt tryckfjäder tror jag har i 60% nu eller nått lite för hårt men det går bra
sefio skrev:kallepalle: Känner bingoo och han och jag kör liknande setups, vi båda kör mikunin munstycken i en Arreche förgasare, är så att vi tror dem har andra storlekar för bensinflödet, för min moppe dränktes med samma setup och yasuni r rör med 85 munstycke, så jag tror jag ska ha runt 70-80.
förresten marcus har du bytt tryckfjäder för det måste du verkligen göra med 70cc.
mikuni har samma skala som dellorto iaf
Åtminstone på dom normala munstyckena
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever