Hjälp !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Charliiee
Elmoped

Hjälp !

Inlägg av Charliiee »

Hej jag har en aerox med stage 6 racing cylinder 17 hästar , och en ny passande vev och en 30 mm koso förgasare, men min moppe går inte snabbare än 30 km/h och har väldigt dåligt axx , jag har tittat om den tjuvnyper luft men hittar inget... jag har testat med flera olika variator vikter och knappt nån skillnad , förgasar koppen töms efter ca 40 meter , har bytt soppa slangar också och rensat soppa filtret. och den är väldigt svår startad .. tar gärna emot alla föslag ! :D
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

testat byta munstycke, sprytar den mycket rök när den är i gång, och håller den som varven uppe en stund sen faller den sen eller?
Användarens profilbild
Charliiee
Elmoped

Inlägg av Charliiee »

jaa i början sprutar den mycket rök , har tittat på tändstiftet det är ganska "brunt" och jag har strl 148 på 30 mm förgasare jag tror det räcker ? fast jag kan alltid ha fel.. den tänder på start gas i 2 sek (beroende på hur mkt jag tar ) men enda sättet som jag lyckas är att sätta bensin slangen på insuget , har ett stage 6 insug med plats för boost bootle tar bara bort nippeln och låter det rinna lite . då startar den ^^
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av yamaharidermana »

är allt inom tändningen bra?
Audi Quattro RS4
Låst