Viinika skrev:när jag tog mitt traktorkort köpte jag bara boken (150 kr) sen skaffa körkortstillstånd och gjorde provet de kosta 200 kr tror jag. för mig gick de under 500 kr men jag tog de i februari
jag tog det i oktober 2008 å då köpte ja traktorboken och körkortsboken å dom kostade 250 kr/st sen kostade uppskrivningen 180 tror ja
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
MarcusAndersson skrev:Jonas vill ej ha epa guide då det är moped-realterat forum.
men vafan
Det kom ju tom. upp en om nån som hade vart på en bilmässa och knäppt bilder som fick upp sin
Aja, bra jobbat ändå poxzen
skillnaden är att det la jag inn gratis. alltså begärde inga pengar för den då jag inte tycker att de är värt pengar för några kort. speciellt inte då detta är i huvudsak ett mopedforum.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Om man vill köpa en ganska långt bort är det realistiskt att man kan göra en roadtrip över en helg typ och köra hem den? Man får väll åka ospärrat om man inte vill spräcka plånboken fullständigt men det vore ju kul med nån kompis typ
Tuta skrev:Om man vill köpa en ganska långt bort är det realistiskt att man kan göra en roadtrip över en helg typ och köra hem den? Man får väll åka ospärrat om man inte vill spräcka plånboken fullständigt men det vore ju kul med nån kompis typ
Tänk på att du inte får köra på motorvägar så du lär ju ha en bra vägbeskrivning så att du kan ta alternativa vägar till motorvägen.
Och sen så är det bra att ha med extra vatten och olja till motorn ifall det händer nått oväntat å sen köra lugnt.
Det finns säkert mer saker å tänka på tex att på dom flesta a-traktorerna så är det mkt som är "bonnfix" så en verktygslåda skulle ja nog ta med mej utifall de skulle behövas
Tuta skrev:Om man vill köpa en ganska långt bort är det realistiskt att man kan göra en roadtrip över en helg typ och köra hem den? Man får väll åka ospärrat om man inte vill spräcka plånboken fullständigt men det vore ju kul med nån kompis typ
Tänk på att du inte får köra på motorvägar så du lär ju ha en bra vägbeskrivning så att du kan ta alternativa vägar till motorvägen.
Och sen så är det bra att ha med extra vatten och olja till motorn ifall det händer nått oväntat å sen köra lugnt.
Det finns säkert mer saker å tänka på tex att på dom flesta a-traktorerna så är det mkt som är "bonnfix" så en verktygslåda skulle ja nog ta med mej utifall de skulle behövas
motorvägar frå man köra på om det inte finns någon alternativ väg som inte blir alltför stor omväg. iaf enligt dom blåvita här i pite, för pappa ringde till dom å fråga när han skulle till lule me min moppe. å då sa dom iaf så
MarcusAndersson skrev:skillnad på traktor och moppe.
Det lär bli feting böter om du håller 30 på en motorväg.
jasså varför de då?
Enligt lag får man köra traktorer från gård till gård om bara motorvägen finns dessutom lär du inte få mer böter för en epa som för med moped om du kör!
skulle jag inte tro du. för de e ju samma med 25/30 mopeder. dessutom kör ju bonnar med traktor efter motorv äg ganska ofta när dom ska till sina åkrar
skulle jag inte tro du. för de e ju samma med 25/30 mopeder. dessutom kör ju bonnar med traktor efter motorv äg ganska ofta när dom ska till sina åkrar
aldrig sett bönder som drar på mtoorvägen=?
det är ju en ren trafik fara att puttra i 30-40 km/h
när alla andra flyger förbi i 110+++++
motorvägar frå man köra på om det inte finns någon alternativ väg som inte blir alltför stor omväg. iaf enligt dom blåvita här i pite, för pappa ringde till dom å fråga när han skulle till lule me min moppe. å då sa dom iaf så
Dom har ju gjort ett repotage nu på första sidan om Am Kortet och de.....Grejjen ja grubblar på är att de inte står att man får köra a-traktor om man lämnar in sitt nuvarande Eu kort mot ett Am Kort.
JAG VILL BARA VETA SÄKERT OM MAN FÅR KÖRA ATRAKTOR OM MAN LÄMNAR IN EU-KORTET MOT AM-KORTET .Tack på förhand.
kallepalle skrev:sagt flera gånger att ja, det får man.
Jag tror dej det gör jag men har du nått skrivtligt Bevis ? .
Men fixa något själv jävla p12a.
Sluta vara kaxig och uppkäftig när du ber om hjälp.
Vad vill du ha ? en jävla förtidsblankett på ditt körkort ?
Men din lilla *fult ord* vad fan vill du ..Ja e fan inte kaxig ja e bara Nyfiken på den jävla fittiga nya lagen din lilla *fult ord* ..Bråka fan inte med mej fattaru lr :.BTW ja e 17...