kan väll hjälpa om man drar bort alla strypningaraeroxr08 skrev:du måste göra annat än att bara sätta på ett effektrör annars kommer den väl göra 30km/h![]()
så det här ska du göra
effektör (dra pluggen i det)
dra v-ringen
lättare v-vikter
kopplingsfjädrar
munstycke gå upp ca 10 strl
med det här så kommer den att gå bra kanske låter mycket men det är inte så mycket. det är framförallt inte dyrt bara effektröret som är dyrt![]()
vill du ha bra ax så köp ett lågvarvigt rör som te.x. leovince zx![]()
du behöver mycket hårdare kopplingsfjädrar, lättare vikter när du kör med c20. detta pga att det är mycket mer högvarvigt änn yasuni z.Psykfall skrev:Jag har en tid kört med Stage6 Racing 70cc, 21 mm black editon Stage 6 Delorto samt Yasuni Z Toppar 105kmh samt 80 i uppförsbackarna 110 munstycket.
Idag bytte jag till Yasuni c20 rör. Utan att röra övrig setup. Nu gör den 33 kmh i uppförsbackar och ca 50 i nerförsbackarna samt allt acc borta.
Jag bytte tillbaks till z röret då gick den bra igen.
Då bytte jag tillbaks till C20 röret och började gå ner i munstycken testat 116 100 96 samt 92. Bäst gick 96... men då ca 55kmh, ca 6000 och inget acc.
Vad gör jag är det variatorn som skall uppgraderas??? hur i helvete kan den gå sämre med C20 röret jag förstår inte..... Hjälp mig vad skall jag beställa???
kallepalle skrev:OK Jag fick idag hem en variator från malossi (Multivar), skall hämta paketet på ICA i morgon lördag. Jag har en trebackars KOSO koppling hemma, till denna har jag Gula och blå fjädrar. Vilka skall jag ta? Jag antar de gula. Duger vikterna man får med Malossi Multivar eller skall jag satsa på lättare/tyngre?? Hjälp mig gärna.Psykfall skrev:Jag har en tid kört med Stage6 R
du behöver mycket hårdare kopplingsfjädrar, lättare vikter när du kör med c20. detta pga att det är mycket mer högvarvigt änn yasuni z.
Psykfall skrev:Jag hade fel det var en Hebo Multivar som låg i paketet på posten, men vilka vikter skall jag använda 4,1 4,5 eller 5,5??? Hur kommer det sig att jag fått gå ner från 110 i munstycke till 96?????kallepalle skrev:OK Jag fick idag hem en variator från malossi (Multivar), skall hämta paketet på ICA i morgon lördag. Jag har en trebackars KOSO koppling hemma, till denna har jag Gula och blå fjädrar. Vilka skall jag ta? Jag antar de gula. Duger vikterna man får med Malossi Multivar eller skall jag satsa på lättare/tyngre?? Hjälp mig gärna.Psykfall skrev:Jag har en tid kört med Stage6 R
du behöver mycket hårdare kopplingsfjädrar, lättare vikter när du kör med c20. detta pga att det är mycket mer högvarvigt änn yasuni z.
Ok eftersom jag inte vet i om det är Avgasröret, variatorn eller munstyckerna eller förgasar inställningen eller en kombination av dessa har jag nu på kallepalle´s inrådan tagit frågan i olika varianter på följanade trådar. avgasrör, Munstycke, förgasarproblems tråden. Hoppas att någon kan svara mig nu eftersom det var felpostat i denna tråd. Skall jag vara ärlig tycker jag själv att risken nu blir stor att jag i de olika trådarna får felaktiga förslag på grund av att de som läser min fråga inte förstår helheten, vad jag bytt/ställt in och provat och vad som hänt till följd av detta.kallepalle skrev:ingen kommer svara föräns du lär dig att posta i rätt trådar.