jacoby112 skrev:har bara en enkel fråga. om man köper en a-traktor som är bestiktad men avställd. Behöver jag göra något mer än att ställa på den??
tacksam för svar.
Det är bara att försäkra och ställa på
men kolla rost, bromsar, däck, olja, vätskor och sånt innan du börjar köra
Axemark skrev:gött me 15år på traktor från och me 1oktober
Tror inte de där kommer hålla så länge när de kommer va massa fuckos som ska sätta sej i en bil (traktor) helt utan erfarenhet om att hantera fordonet i trafiken ja kommer iaf inte va ute lika mkt med min tralla efter det, speciellt inte när de blir snö ute å de kommer va massa fuckos i trafiken...
har läst att det finns mycket frågor omkring a/epa traktorer.
tänkte om någon moderator tycker det är okej så kan jag knåpa ihop en "guide" om vad en tralla är. typ vad smo be hövs göras för att bessa en ny ,kortet m.m,
Skulle uppskattas av mig iaf! känner mig så dum när ja behöver fråga om allt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
gör en och skicka till nån modd bara, du får klartecken från MIG
Hejsan alla har ju hört detta med 1 oktober lagen o ja vet inte vad ..
Men ja har en fråga ..Är det så att man får ett brev hem om man vill byta ut kortet och om det inte blir att dom skicka hem brev vart ska man gå då ..
Sen Är det prick 1 oktober man måste göra detta lr kan är det från och med 1 oktober ..Tack på förhand.
Kasto skrev:Hejsan alla har ju hört detta med 1 oktober lagen o ja vet inte vad ..
Men ja har en fråga ..Är det så att man får ett brev hem om man vill byta ut kortet och om det inte blir att dom skicka hem brev vart ska man gå då ..
Sen Är det prick 1 oktober man måste göra detta lr kan är det från och med 1 oktober ..Tack på förhand.
Kasto skrev:Hejsan alla har ju hört detta med 1 oktober lagen o ja vet inte vad ..
Tror nog att du får ansöka om det själv
Och hur ska man fixa det dåe ? .
jag är inte så insatt i det där men jag tror du får höra av dej till vägverket eller transportstyrelsen eller nåt sånt
MarcusAndersson skrev:Jonas vill ej ha epa guide då det är moped-realterat forum.
men vafan
Det kom ju tom. upp en om nån som hade vart på en bilmässa och knäppt bilder som fick upp sin
Aja, bra jobbat ändå poxzen
när jag tog mitt traktorkort köpte jag bara boken (150 kr) sen skaffa körkortstillstånd och gjorde provet de kosta 200 kr tror jag. för mig gick de under 500 kr men jag tog de i februari