Vad är felet?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
erikk93
Elmoped

Vad är felet?

Inlägg av erikk93 »

Hej jag undrar om det är någon som vet vad som är felet på min moped. Kan börja med att säga att det sitter 70cc airsal cylinder, 17,5 förgasare, trimrör och sportluftsfilter på den.

När jag gasar fullt så misständer den eller nåt för det låter väldigt konstigt och om jag fortsätter hålla fullt så blir det förgasarsmällar och den hackar sig fram. Halvgas går bra att köra tills den kommer över ungefär 50 sen blir det samma sak där. Jag tvekar på att det har med munstycken att göra för jag har testat allt från orginal (60) till 110 och det blir samma fel, bara att den bluddrar mer med dom större munstyckena.
Jag misstänker att min tändhat är skadad, eftersom när jag höjde min moped låg tändhatten mot hjälmfacket och tändstiftet böjdes, täntstiftet är nu bytt och kåpan fixad så den inte tar i men kan det vara tändhatten som tagit skada och därför göra att den inte tänder som den ska?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Med vilket mellanrum har du testat munstyckena?

Skulle tro att du ska utgå ifrån typ 80-90, kolla färgen på tändstiftet osv.

Annars är de förmodligen tjuvluft, någon annan slags felmontering, skit någonstans, flottören har kärvat fast ( förmodligen även de p.g.a. felmontering ), du kan ha vänt kolven åt fel håll och då blir de inte kul...

FInns massor av saker som kan vara fel. Bara att börja leta
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
erikk93
Elmoped

Inlägg av erikk93 »

så du tror inte alls att det är nåt med tändhatten att göra?
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

Hittar du felet så skriv det till mig tack!

Jag har kollat/testat:
Bytt munstycken
Bytt membran
Bytt förgasare
Kollat så kolven sitter åt rätt håll
Letat tjuvluft och fortfarande inte hittat något
Bytt tändstift

Så skriv gärna om du hittar felet!:)
Titta förbi mitt Speedfight 2 projekt!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10465
alexanderfinnsbo
Svårstartad skrothög

Inlägg av alexanderfinnsbo »

färg på tändstiftet :?: :?: :?:
erikk93
Elmoped

Inlägg av erikk93 »

mitt tändstift är brunt typ samma färg som oboy
steekarn
Elmoped

Re: Vad är felet?

Inlägg av steekarn »

erikk93 skrev:Hej jag undrar om det är någon som vet vad som är felet på min moped. Kan börja med att säga att det sitter 70cc airsal cylinder, 17,5 förgasare, trimrör och sportluftsfilter på den.

När jag gasar fullt så misständer den eller nåt för det låter väldigt konstigt och om jag fortsätter hålla fullt så blir det förgasarsmällar och den hackar sig fram. Halvgas går bra att köra tills den kommer över ungefär 50 sen blir det samma sak där. Jag tvekar på att det har med munstycken att göra för jag har testat allt från orginal (60) till 110 och det blir samma fel, bara att den bluddrar mer med dom större munstyckena.
Jag misstänker att min tändhat är skadad, eftersom när jag höjde min moped låg tändhatten mot hjälmfacket och tändstiftet böjdes, täntstiftet är nu bytt och kåpan fixad så den inte tar i men kan det vara tändhatten som tagit skada och därför göra att den inte tänder som den ska?

vad har du för hårdhet på stiftet? skulle nog gissa på att du ska köra på 7 elr 8
Användarens profilbild
samybooy
Svårstartad skrothög

Inlägg av samybooy »

Titta tänningen jag hade samma problem när jag köpte min :) jag dog bara åt tänningen lite så va den fixad:)
erikk93
Elmoped

Re: Vad är felet?

Inlägg av erikk93 »

steekarn skrev:[quote="vad har du för hårdhet på stiftet? skulle nog gissa på att du ska köra på 7 elr 8
jag har 8 i nu :wink:
erikk93
Elmoped

Inlägg av erikk93 »

samybooy skrev:Titta tänningen jag hade samma problem när jag köpte min :) jag dog bara åt tänningen lite så va den fixad:)

aha okej ska kolla, hoppas det är det som är felet så att det blir lätt fixat :)
Låst