erikk93 skrev:Hej jag undrar om det är någon som vet vad som är felet på min moped. Kan börja med att säga att det sitter 70cc airsal cylinder, 17,5 förgasare, trimrör och sportluftsfilter på den.
När jag gasar fullt så misständer den eller nåt för det låter väldigt konstigt och om jag fortsätter hålla fullt så blir det förgasarsmällar och den hackar sig fram. Halvgas går bra att köra tills den kommer över ungefär 50 sen blir det samma sak där. Jag tvekar på att det har med munstycken att göra för jag har testat allt från orginal (60) till 110 och det blir samma fel, bara att den bluddrar mer med dom större munstyckena.
Jag misstänker att min tändhat är skadad, eftersom när jag höjde min moped låg tändhatten mot hjälmfacket och tändstiftet böjdes, täntstiftet är nu bytt och kåpan fixad så den inte tar i men kan det vara tändhatten som tagit skada och därför göra att den inte tänder som den ska?
jag har 8 i nusteekarn skrev:[quote="vad har du för hårdhet på stiftet? skulle nog gissa på att du ska köra på 7 elr 8