Snälla, okunniga personer som gissar eller har hört/läst någonstans kan sluta läsa nu.
När jag övervarvar 8 000 varv runt så tickar den och de ger då sämre effekt.
Vad är de som gör att den tickar, får den inte rätt blandning eller något som slår ifrån?
det är väll bara 07erna som har strypt cdi:P? eller är de 07 och uppåt?
men om du vill kan du borra upp cdin du borrar ett hål i Oet på moric tror jag:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
RRX-Teddy skrev:det är väll bara 07erna som har strypt cdi:P? eller är de 07 och uppåt?
men om du vill kan du borra upp cdin du borrar ett hål i Oet på moric tror jag:)
då säger jag det igen moric boxen är INTE cdi:n, det är bara en strypning.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
RRX-Teddy skrev:det är väll bara 07erna som har strypt cdi:P? eller är de 07 och uppåt?
men om du vill kan du borra upp cdin du borrar ett hål i Oet på moric tror jag:)
då säger jag det igen moric boxen är INTE cdi:n, det är bara en strypning.
Har testat skära upp och drog av ledningen som gick under Oet i moric men det är bara 07 som har de inte 08 men om du borrar så på 07 så kommer den gå som 08
Jag har testat trimrör också på kul så de är inte de
Tändstiftet är de inte
antingen något med CDI: n men tror även du har skitdåliga föggeinställingar
Den är original med 100 munstycke jag har inte ställt in något då jag inte vet vad som ska vara felet, Att den tickar är på alla yamaha dt50 -07-08 kanske 09 men jag vet inte de är när du går över 8 000 varv den inte bara går vidare utan "tickar"
sewa skrev:Din cdi är strypt.
Borra hål i "O" på Moric, de hjälper har själv gjort de på min egen original cdi och min kompis cdi.
*suck*
"Snälla, okunniga personer som gissar eller har hört/läst någonstans kan sluta läsa nu."
Du anser dig att du vet vad du pratar om har du lust läsa lite i tråden innan du svarar då de har är de redan kommit upp tack
Så allt är originalt utom munstycket som är 100 om de är svar på alexanders fråga
okej du kanske ska byta ner dig lite där för det kanske är lite för stort för original men. Du kan ju alltid ta och köpa en ny moppe hade ju varit det lättaste
alexanderfinnsbo skrev:okej du kanske ska byta ner dig lite där för det kanske är lite för stort för original men. Du kan ju alltid ta och köpa en ny moppe hade ju varit det lättaste
Kör inte direkt strypt och seriöst om du inte kan något om ämnet så har du inte i tråden att göra gissningar bad jag väl inte om?
Vad fan har de med övervarv att göra är du helt efterbliven?
Om någon säger moped däck till dig börjar du snacka fotpinnar då?
Förstår bara inte vad du är ute efter med dina meddelanden?
Snälla låt tråden vara orörd om ingen kan de vettiga svar, flera som har gjort de men sen är de dubbelt så mycket med skit
Man kan inte koppla ur skiten, utan de antingen att byta CDI elr att borra.. Om du har problem me att varva ur motorn utan varvstop å beor de på drev, rör, förgasare elr kolv...
sewa skrev:Din cdi är strypt.
Borra hål i "O" på Moric, de hjälper har själv gjort de på min egen original cdi och min kompis cdi.
*suck*
"Snälla, okunniga personer som gissar eller har hört/läst någonstans kan sluta läsa nu."
Du anser dig att du vet vad du pratar om har du lust läsa lite i tråden innan du svarar då de har är de redan kommit upp tack
Så allt är originalt utom munstycket som är 100 om de är svar på alexanders fråga
Okej okej.. får man fråga hur du öppnade boxen till att börja med?
men är det ingen ledning utan ett kretskort.
Menar du att den hackar, alltså inte vill varva över 8000? det beror på att cdin e strypt alltså att den inte tänder rätt.
sewa skrev:
Okej okej.. får man fråga hur du öppnade boxen till att börja med?
men är det ingen ledning utan ett kretskort.
Menar du att den hackar, alltså inte vill varva över 8000? det beror på att cdin e strypt alltså att den inte tänder rätt.
Han går äver 8000 hur lätt som helst men de låter inte bra och skulle få bättre effekt om den inte "hackade"
Och det jag undrar är vad är det som "hackar"
Jag borrade hål i Oet på min polares 07 då kom den över 8000 men den lät som min gjorde original.
Tändstiftet är de inte.
Jag var försiktig skärde upp cdi boxen och allt som gick under oet var en ledning.
alltså du vet inte vad felet är o folk säger vad det tor det kan va o då får du damp ryck o skäller på dem hur vet du att dom har fel när inte du själv vet vad det är?? gillar inte din attityd
sen är inte sewa direkt okunnig... kan mer än de flesta här..
testa göra det dom säger innan du säger att domhar fel
stunt_pojken^^ skrev:alltså du vet inte vad felet är o folk säger vad det tror det kan va o då får du damp ryck o skäller på dem hur vet du att dom har fel när inte du själv vet vad det är?? gillar inte din attityd
sen är inte sewa direkt okunnig... kan mer än de flesta här..
testa göra det dom säger innan du säger att dom har fel
Inte för att vara otrevlig men jag bryr mig ärligt talat inte vad du tycker men jag har aldrig haft avsikten att göra någon ledsen eller arg...
Vad jag vill få fram är att borra hål i cdi har kommit upp mer än en gång i den här tråden, läser man tråden innan man bestämmer sig att vara med i den så skulle de rensa upp ganska grovt men som sagt de är ett moppe forum vad kan man förvänta sig
Väldigt få som vet vad dom snackar om...
Jag är inte ute efter att bråka med någon, jag bara försöker få fram ett budskap
Nu hoppas jag de kan vara klart med offtopic vill ni bråka så har ni PM knappen vid min profil!
Jag har en DT50x -09 o jag testade på min "CDI" att ta ut varje kabel en å en o se om det gav någon effekt. På en sladd vet ej färgen, så kunde ja varva över 8000 varv men den hackade extremt och det lät inte bra. Det verkar som att vi har samma problem. Min fråga är, vad hände när du klippte av den där sladden under O:et?
Jag undrar också om det där inte är CDI:n. Vart sitter då en CDI på DT50x?
Alltså även utan varvstoppet så tickar den över 8k varv?
Då undrar jag om den tickar så på alla växlar... Varvstoppet, vet jag, att det stryper på 8k varv (endast på 6;ans växel) på dom andra växlarna stryper de på ett högre varv.. Annar kan det vara vevlagret, ramlagret elr nållagret som e kasst..
Tröllas skrev:Alltså även utan varvstoppet så tickar den över 8k varv?
Då undrar jag om den tickar så på alla växlar... Varvstoppet, vet jag, att det stryper på 8k varv (endast på 6;ans växel) på dom andra växlarna stryper de på ett högre varv.. Annar kan det vara vevlagret, ramlagret elr nållagret som e kasst..
Problemet löst, de räckte att "borra" hålet för att bli av med "hackandet", jag har testat detta förut och hade ett mindre munstycke men jag kunde komma upp över varven de kunde jag inte efteråt och de lös fler lampor så jag måste haft en dålig kombination av test
Ursäkta till er jag skällt på <3