Klén skrev:bensinskalle skrev:Ja far din ska ju absolut inte ta på sig nån skuld om de va bilisten som körde på fel sida av vägen ....
Trist att sånt här händer men de va en jävla tur att din pappa klarade sig!!!
Nepp. Han sa de när vi hörde att han hade dött "det var ju han som körde på mig" å de gör ju ganska mycke.
Jupp. Saatans tur!
Jag kör minst 50000 mil per år i jobbet, och jag kan svära på att det var en äldre gubbe eller en dam eventuellt en kvinna som låg och smekte mittlinjen. Den nu döda föraren fick tillslut en brinning och körde om. Kom för långt ut i vägbanan pga mittslickaren, hakade i din pappas lastbil.
Om bara äldre och vissa damer skulle kunna hålla ut lite åt höger när de kör i exakt 70 eller lite långsammare på 70 vägar skulle dessa olyckor minska markant. Dessa är de farligaste personerna i trafiken enligt mig. De är inte ofta inblandade i olyckor men de orsakar många konstiga situationer i trafiken. Hur ofta möter man en ung förare på fel sida av motorväg? Jag har aldrig gjort detta men gubbar i hatt och silverhermeliner ser man allt för ofta på väg åt fel håll.
Säg åt din far att det inte var hans fel.
Hoppas allt blir bättre med tiden.
Micke 38 år och yrkeschafför.
PS inför obligatoriskt syn samt reaktionstest för alla förare över 68. Ett enklare teoriprov skulle oxå vara att föredra. DS