Kan man köpa en bil och sen ta ut stolarna bak sätta en vägg bakom framsätena svetsa igen bakdörrarna och eventuellt bakluckan. Blir det lagligt som A-trakor då, eller måste man kapa den o bygga ett flak bak ? Sen strypa osv, men det behöver vi inte ta nu.
antis skrev:Kan man köpa en bil och sen ta ut stolarna bak sätta en vägg bakom framsätena svetsa igen bakdörrarna och eventuellt bakluckan. Blir det lagligt som A-trakor då, eller måste man kapa den o bygga ett flak bak ? Sen strypa osv, men det behöver vi inte ta nu.
Gå in på vägverket o kolla reglerna.
Men iaf: sedan 2003 gäller att man MÅSTE kapa av karosseriet bakom förarstolarna. Karossen bakom förarstolarna får inte vara högre än sidorutans höjd eller i samma höjd som en eventuell tidigare sedan-baklucka har varit. De får inte finnas nån plats bakom förarstolen och passagerarstolen
Sedan måste man i 99% av fallen hänga upp dubbla växellådor för att traktorn ska gå i rätt hastighet. Traktorn ska gå i max 30km/h på maxvarv eller de varv där motorn tar ut mest effekt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
antis skrev:Kan man köpa en bil och sen ta ut stolarna bak sätta en vägg bakom framsätena svetsa igen bakdörrarna och eventuellt bakluckan. Blir det lagligt som A-trakor då, eller måste man kapa den o bygga ett flak bak ? Sen strypa osv, men det behöver vi inte ta nu.
Gå in på vägverket o kolla reglerna.
Men iaf: sedan 2003 gäller att man MÅSTE kapa av karosseriet bakom förarstolarna. Karossen bakom förarstolarna får inte vara högre än sidorutans höjd eller i samma höjd som en eventuell tidigare sedan-baklucka har varit. De får inte finnas nån plats bakom förarstolen och passagerarstolen
Sedan måste man i 99% av fallen hänga upp dubbla växellådor för att traktorn ska gå i rätt hastighet. Traktorn ska gå i max 30km/h på maxvarv eller de varv där motorn tar ut mest effekt.
Okej, kan dock inte hitta något om a traktor på vv :S
nu är det såhär att jag har blibit tagen med moppen, och tänkte köra a-traktor, men har valt epa, då jag fått för mig att den får gå fritt i 1,2:an......
Har tänkt på denna : den är även rensad på 3,4:ans växlar, betyder det att man inte kan åka dit för ngt då?
De beror alldeles på om de är enkel eller dubbla lådor, speciellt vilken låda om de är m40, m45,m46 eller m47 men med normal utväxling så brukar en enkelåda 4 växlad,alltså m40, m45 bryta på 2 1000 varv ungefär!
Fotgängaren hade ingen aning om vilket håll han skulle springa så jag körde över honom.
Bysan skrev:De beror alldeles på om de är enkel eller dubbla lådor, speciellt vilken låda om de är m40, m45,m46 eller m47 men med normal utväxling så brukar en enkelåda 4 växlad,alltså m40, m45 bryta på 2 1000 varv ungefär!
va pratar du om? det är ju en äkta epa då behövs inga dubbla lådor. kraven är i stort sett att den ska va kortad, ha stum bakaxel, och va spärrad så att det bara går å få i 1,2,r den får gå hur fort som helst men får bara framföras i 30, dock fick man bara besiktiga äkta epor fram till 1975 eller nåt
Bysan skrev:De beror alldeles på om de är enkel eller dubbla lådor, speciellt vilken låda om de är m40, m45,m46 eller m47 men med normal utväxling så brukar en enkelåda 4 växlad,alltså m40, m45 bryta på 2 1000 varv ungefär!
va pratar du om? det är ju en äkta epa då behövs inga dubbla lådor. kraven är i stort sett att den ska va kortad, ha stum bakaxel, och va spärrad så att det bara går å få i 1,2,r den får gå hur fort som helst men får bara framföras i 30, dock fick man bara besiktiga äkta epor fram till 1975 eller nåt
Epatraktor.org är det ända jag hittat som fungerar över huvud taget men det är fuckat å man kan inte läsa nåra trådar?:S
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
haha isåfall är det en rätt körkad jävel som har papprat den eftersom alla fattar att den papprad när det står att det är en 75a 1975 började volvo fan med 240 x)
Epatraktor.org är det ända jag hittat som fungerar över huvud taget men det är fuckat å man kan inte läsa nåra trådar?:S
Det är på väg back, och fixar det sig inte funderar jag på att starta upp ett.
gött det! Tack så mkt
Är det stor chans å åka fast om man kör varvreg och tvåväxlat?
Kommer mest köra i stan
Tuta skrev:Är det stor chans å åka fast om man kör varvreg och tvåväxlat?
Kommer mest köra i stan
ja
ähh skit
Alla fina jag tittar på verkar vara så ju
Har ingen lust å köra med dubbla lådor, eller inte ekonomin iaf
Japp, säg till om ni hittar nått bra max 20k kan vi säga men gärna lägre runt 15