säger detsamma, har vi en rättvis Gud, så hoppas jag att han får sitt....RRX-Teddy skrev:vilket jävla folk!Skåningens-handelsbod skrev:körde omkull med gubbens kina pulka, och trots låg fart slog mig så in i förbannat. tack vare en jävla bilistjävel som tvärtnita för en katt...
sedan smet den jäveln
jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
Skåningens-handelsbod skrev:jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
vart idag och snackat med f-bolaget, mm och hämtat även värktabletterna, så det känns lite lulligt i huvudet just nu. men den j*vla värken är det lugnare med.
med en bone stock original moppe? polisen hade dock nog velat snacka med bilisten....Henry skrev:Skåningens-handelsbod skrev:jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
vart idag och snackat med f-bolaget, mm och hämtat även värktabletterna, så det känns lite lulligt i huvudet just nu. men den j*vla värken är det lugnare med.
Var glad att du inte fick några böter....
Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.Skåningens-handelsbod skrev:jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
jag låg i 15-20 typ, kökörning i tät stadstrafik.meanzick skrev:Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.Skåningens-handelsbod skrev:jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
i 20km/h färdas du ca 5,5m/sekund och är din reaktionstid en sekund så är alltså reaktionssträckan 5,5meter då. Bromssträckan förmodligen bara någon meter men då är du ju redan inne i arslet på bilen innan du fått stopp så.Skåningens-handelsbod skrev:jag låg i 15-20 typ, kökörning i tät stadstrafik.meanzick skrev:Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.Skåningens-handelsbod skrev: jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.
det gick i under 20 knyck.... hur som haver, skadan är skedd o nissen smet, och jag får ta smällen oavsett vem som gjorde fel.chifen skrev:i 20km/h färdas du ca 5,5m/sekund och är din reaktionstid en sekund så är alltså reaktionssträckan 5,5meter då. Bromssträckan förmodligen bara någon meter men då är du ju redan inne i arslet på bilen innan du fått stopp så.Skåningens-handelsbod skrev:jag låg i 15-20 typ, kökörning i tät stadstrafik.meanzick skrev: Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.