Ändrade bud gills inte : Om man bjuder tex 1000 för en vara och sen när man vunnit sänker till 500 så gills inte budet (förutsättande att personen innan kanske bjöd 499), även om man ändrar sitt bud efter 23:59 för att på så sätt försöka vinna, om budet ändras INNAN klockan 23:59 så gills det därför som ett helt vanligt bud.
Ett bud är bindande : Detta är väl för att inte någon ska komma och bjuda 2000kr bara för att jävlas med folk och sen när auktionen är över komma med "nej jag skojade bara". självklart kan inte TSR eller TS tvinga någon att betala men dom kan däremot stänga av folk antingen från siten eller bara från auktionerna.
Sen tänkte jag svara på resterande tjaffs, låt folk buda precis vad dom vill, vad spelar det egentligen för roll om man bjuder 300kr klockan 13 eller 300 klockan 23? slutbudet blir 99% det samma med kanske 50kr marginal.
ex:
vara : värd 1000kr
bud1: 1kr
bud2: 2kr
bud3: 3kr
osv
Slutbud ca 800 efter 800 bud på 1 kr
Att sitta och buda 1kr åt gången och tro att det ska bli billigare är ren BULLSHIT det blir inte billigare, iallafall inte mycket, kanske 50kr eller mindre, vill man ha en vara så lägger man ett bud, alla har inte tid att sitta vid datorn hela dagen för att bjuda 1kr åt gången.ex2 :
vara : värd 1000kr
bud1: 1kr
bud2: 3kr
bud3: 300kr
bud4: 301kr
bud5: 500kr
osv
Slutbud ca 800kr
Om nu folk vill ha en auktion där man bara budar 1kr åt gången så kanske det går att fixa 2 auktioner?
Iallafall så tycker jag att modsen allvarligt borde börja varna / stänga av folk för allt jävla tjaffs om bud, låt folk buda som dom vill, kan dom inte punga ut pengarna så blir dom avstängda från auktionerna.