om du ska köpa ny framgafflar tycker ja dom lite mer svarta paioli gafflarna som sitter på Derbi Senda xtreme eller nya rrx power up är jäkligt snygga, jag har sånna på min just nu xD
dom dära, du får dock ett problem om du köper såna, det är att vänstra gaffelbenet har ett för litet hål så riejus hjulaxel kan inte gå igenom, det kan lätt fixas med en pelarborr :p
slöderi på penagar att köpa dom tobban. samma egenskaper som dina redan, det enda du behöver för samma look är att lacka dom svara å sätta dit paioli dekaler. jag rekomenderar att måla upphöjjningarna på geffelbenen (vi packboxen uppe och vid hjulaxeln nere) svarta och högglanspolera resten. det blir skitsnyggt!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:slöderi på penagar att köpa dom tobban. samma egenskaper som dina redan, det enda du behöver för samma look är att lacka dom svara å sätta dit paioli dekaler. jag rekomenderar att måla upphöjjningarna på geffelbenen (vi packboxen uppe och vid hjulaxeln nere) svarta och högglanspolera resten. det blir skitsnyggt!
Jo, jag funderar ju på det.
Gafflarna är ju inte billiga heller, så det lutar mest åt att göra nåt med min nuvarande.
Har funderat på att göra det du sa faktiskt. Men jag vet inte.
När jag lackade svingen så använde jag först Hagmanssons rost-skydds primer.
Sen efter det hade torkat, så slängde jag på Hagmanssons blanksvart.
Och som klarlack använde jag Hagmanssons klarlack
123loser: Du bör slipa ner svingen lite först, innan du börjar lacka först
Efter det är klart, så är det bara att börja
Förslag på vad du ska göra med framgaffeln: Välj ut något färgtema, om jag inte minns fel är det guld & svart du kör på nu? Och lacka sedan framgaffeln guld. Nån dekal på vore inte fel.
Tycker inte du ska köpa ny framgaffel iallafall, spara dem pengarna och lägg ut på nått annat, t.ex. nån cylinder elr nått sånt.
Tomaz skrev:Förslag på vad du ska göra med framgaffeln: Välj ut något färgtema, om jag inte minns fel är det guld & svart du kör på nu? Och lacka sedan framgaffeln guld. Nån dekal på vore inte fel.
Tycker inte du ska köpa ny framgaffel iallafall, spara dem pengarna och lägg ut på nått annat, t.ex. nån cylinder elr nått sånt.
Har bestämt mig, och jag behåller min nuvarande gaffel
Och ja, temat är tänkt att vara guld & svart. (Förutom motorn då som har lite röda slangar och sånt)
Men vet inte om det skulle passa så bra i guldig gaffel =/
Men aja, får ta ett kort och försöka slänga ihop nåt i PS
TobbaN skrev:När jag lackade svingen så använde jag först Hagmanssons rost-skydds primer.
Sen efter det hade torkat, så slängde jag på Hagmanssons blanksvart.
Och som klarlack använde jag Hagmanssons klarlack
123loser: Du bör slipa ner svingen lite först, innan du börjar lacka först
Efter det är klart, så är det bara att börja