Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Skåningens-handelsbod skrev:kommer det rätt grejer så tvekar jag inte att se till att det blir mitt, snabbt. med andra ord skicka upp budet snabbt.
Det är inte det smartaste om man säger så. :)

Det smartaste är att vänta till klockan slår 23:59 och slänga upp sitt bud. Låt det gärna vara nån hundring över honom som budat innan. Funkade för mig när jag vann min cylinder iallafall. :P
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tomaz skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:kommer det rätt grejer så tvekar jag inte att se till att det blir mitt, snabbt. med andra ord skicka upp budet snabbt.
Det är inte det smartaste om man säger så. :)

Det smartaste är att vänta till klockan slår 23:59 och slänga upp sitt bud. Låt det gärna vara nån hundring över honom som budat innan. Funkade för mig när jag vann min cylinder iallafall. :P
mycket smart i vissa lägen
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

stunt_pojken^^ skrev::cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: tack så mkt förstört resten av mitt moppeliv nu....
ojojoj har nån förstört ditt lilla liv moppepojke ;) tror du överlever ;)

Hoff han hoppas han får köpa cyl så han kan få gröpa lite i den med stor raspen :D man kan ju knapt blåsa igenom sugröret om de kan nu kallas kanaler XD vill ha stuprena fors :P
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Tomaz skrev:Man får buda hur mycket man vill men man ska inte buda för att förstöra för någon annan, endast för att man själv vill ha t.ex. cylindern för det priset man satt!

Buda smart nu så får ni den billigt. :wink:
Nä nu får jag spel.
Jag ville ha cylindern och ville ge 300 men se det var inte bra för då höjer man för mycket från 3 till 300 kr.
Men nu är den uppe i nästan 1000 kr så vad spelade mina 300 för roll?

Och det där med att (NI) skall buda smart så får man den billigt, vill jag ha varan så får jag se till att bjuda högst för om NI (alltså inte jag) vinner så har jag ingen glädje av det.

Nä rent ut sagt skit i vad andra bjuder har ni inte mer pengar än den som lägger högsta budet så otur för er.

Over and godnatt
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Ja ja då vann hoff saken denna veckan eller inte de få man se, heheheh

Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

vem va de som vann auktionen??
vill gärna ha den :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

hoff vann med 999kr.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Viinika
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viinika »

okej grattis till hoff:)
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Inlägg av Soet »

Jag har alltid undrat varför folk lägger ett pris på 300 spänn? när föregående pris ligger på typ 4:-
Varför är folk så idiotiska och gör produkten så mycket dyrare när man kan göra så att det blir en fet rabatt istället och alla blir glada? :D :evil:
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Soet skrev:Jag har alltid undrat varför folk lägger ett pris på 300 spänn? när föregående pris ligger på typ 4:-
Varför är folk så idiotiska och gör produkten så mycket dyrare när man kan göra så att det blir en fet rabatt istället och alla blir glada? :D :evil:
Hur jävla många gånger ska denna frågan behövas besvaras ?

SUCK !
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

MarcusAndersson skrev:
Soet skrev:Jag har alltid undrat varför folk lägger ett pris på 300 spänn? när föregående pris ligger på typ 4:-
Hur jävla många gånger ska denna frågan behövas besvaras ?

SUCK !
No man kan undra.

Bätre folk ge ett bud dom tycker den e värd så slipper dom bju mycke mera sen :)

Nått i den stilen.

Men tycker 1-2timmars auktion e bätre, bätre flöde på folket, mot typp 12 timmars auktionen.

tJocke
Elmoped

Inlägg av tJocke »

jasså så nu gills ändrade bud? Det var som fan.. :?
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

psykopatrik skrev:
Tomaz skrev:Man får buda hur mycket man vill men man ska inte buda för att förstöra för någon annan, endast för att man själv vill ha t.ex. cylindern för det priset man satt!

Nä nu får jag spel.
Jag ville ha cylindern och ville ge 300 men se det var inte bra för då höjer man för mycket från 3 till 300 kr.

Och det där med att (NI) skall buda smart så får man den billigt, vill jag ha varan så får jag se till att bjuda högst för om NI (alltså inte jag) vinner så har jag ingen glädje av det.

Nä rent ut sagt skit i vad andra bjuder har ni inte mer pengar än den som lägger högsta budet så otur för er.

Over and godnatt
kanske hade kunnat bli 300kr billigare om du inte hade lagt de direkt, du kan fan inte lägga ett bud på 500kr t.ex. o sen säga "Ja kolla, de blev över 500kr ändå" ode e precis de du gör och om du lägger 300kr, FATTAR DU DÅ INTE ATT DE BLIR ÖVER DE DIN DUME FAN??
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Robiin937 skrev:
psykopatrik skrev:

Nä nu får jag spel.

Over and godnatt
kanske hade kunnat bli 300kr billigare om du inte hade lagt de direkt, du kan fan inte lägga ett bud på 500kr t.ex. o sen säga "Ja kolla, de blev över 500kr ändå" ode e precis de du gör och om du lägger 300kr, FATTAR DU DÅ INTE ATT DE BLIR ÖVER DE DIN DUME FAN??
Psykopatrik: Ville du ha cylindern? Varför tar du isåfall åt dig ens?
Jag skrev att man inte ska buda för att förstöra för någon annan och då får du "spel"...

Robiin937: Lugn. ;) Men helt rätt det du säger om jag ska vara ärlig!
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Tomaz skrev:
Robiin937 skrev:
psykopatrik skrev: Nä nu får jag spel.

Over and godnatt
Psykopatrik: Ville du ha cylindern? Varför tar du isåfall åt dig ens?
Jag skrev att man inte ska buda för att förstöra för någon annan och då får du "spel"...

ja asså, jag får damp. För de jag skrev där uppe stämmer och det är alltid psykot själv som pajjar alla auktioner o så tror han att han e skit smart när han säger "ja bjöd 300 nu e den uppe i 1000, vad spelade 300 för roll. Psyko du är fan unik
Robiin937: Lugn. ;) Men helt rätt det du säger om jag ska vara ärlig!
ja asså, jag får damp. För de jag skrev där uppe stämmer och det är alltid psykot själv som pajjar alla auktioner o så tror han att han e skit smart när han säger "ja bjöd 300 nu e den uppe i 100, vad spelade 300 för roll. Psyko du är fan unik
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

tJocke skrev:jasså så nu gills ändrade bud? Det var som fan.. :?
det är budet som är lagt innan det ändras som gills. och det var 999 innan han ändrade också.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Har vart med om dela auktioner där jag budat, från att det legat på typ 5 kr ttill 1500 kr på en stöt, bara för att jag verkligen ville ha det.

och se till att jag fått det med
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Robiin937 skrev: ja asså, jag får damp. För de jag skrev där uppe stämmer och det är alltid psykot själv som pajjar alla auktioner o så tror han att han e skit smart när han säger "ja bjöd 300 nu e den uppe i 100, vad spelade 300 för roll. Psyko du är fan unik
Jag tycker lite synd om dig Robiin937 om du får damp.
Om du inte viste det (men det vet du säkert) så är damp en sjukdom, men var lugn det finns mediciner som kan hjälpa dig.

För att återgå till auktionen så avgörs priset på varan av hur mycket någon vill ha varan och hur mycket pengar han har.

Ren statistiskt så är det inte många auktioner som går under halva priset.
Så att gnälla för att någon höjer med 300 (jag i det här fallet) tycker jag är ganska löjligt.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

detta har diskuterats 10000000 miljarder ggr. den som lägger ett bud ska vara beredd att betala den kostnaden han/hon lade för varan. sen hur mycket man höjjer med är upp till var och en hur mycket man vill betala. så SLUTA bråka om detta nu!
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

psykopatrik skrev:
Robiin937 skrev: ja asså, jag får damp. För de jag skrev där uppe stämmer och det är alltid psykot själv som pajjar alla auktioner o så tror han att han e skit smart när han säger "ja bjöd 300 nu e den uppe i 100, vad spelade 300 för roll. Psyko du är fan unik
Jag tycker lite synd om dig Robiin937 om du får damp.
Om du inte viste det (men det vet du säkert) så är damp en sjukdom, men var lugn det finns mediciner som kan hjälpa dig.

För att återgå till auktionen så avgörs priset på varan av hur mycket någon vill ha varan och hur mycket pengar han har.

Ren statistiskt så är det inte många auktioner som går under halva priset.
Så att gnälla för att någon höjer med 300 (jag i det här fallet) tycker jag är ganska löjligt.
jA PRECIS. Och du vinnner aldrig, du bara höjer priset din jävla idiot. gäller inte bara nu, gäller avrenda auktion

edit: kallapalle, bråkar inte om det, bråkar om att psykot tror han e smart,
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Ok
Jag lovar att inte bjuda på något som jag inte tror jag kan vinna i fortsättningen.
Och det där med att vara smart ligger väll i betraktarens ögon eller?
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

psykopatrik skrev:Ok
Jag lovar att inte bjuda på något som jag inte tror jag kan vinna i fortsättningen.
Och det där med att vara smart ligger väll i betraktarens ögon eller?
ja de ligger i hela forumets ögon
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

varför kan inte bara two stroke rider simpelt göra ett nytt bud system där personen som budar trycker på en knap och sen höjs priset med 10 kr 1 kr etc etc så slipper vi alla små jävla idoter som inte kan buda
Bild
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

tack kixxer, du fattar :)
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

Robiin937 skrev:tack kixxer, du fattar :)
jag troer ärlig att dom felsta här på TSR vill ha bort alla små fjortisar som budar ifrån 1 -300 på dirren det är itne så jävla svårt att buda riktigt fö fan värkar som dom flästa bara gör det för att jävlas med anndra villket är jävlig dålig still
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

självklart så ska man inte buda för att jävlas, men seriöst, har du någonsin sett en auktion där det finns begränsningar på hur mycket man får buda? förutom typ mrfransson å sånt därför att dom känar pengar på varje bud...
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

kallepalle skrev:självklart så ska man inte buda för att jävlas, men seriöst, har du någonsin sett en auktion där det finns begränsningar på hur mycket man får buda? förutom typ mrfransson å sånt därför att dom känar pengar på varje bud...
t.ex. tradera hade varit sjuk mycket bätte o dom som inte orkar det kan juh inte vilja ha varan särskilt mycket om dom inte orkar klicka där typ några gånger
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

kallepalle skrev:självklart så ska man inte buda för att jävlas, men seriöst, har du någonsin sett en auktion där det finns begränsningar på hur mycket man får buda? förutom typ mrfransson å sånt därför att dom känar pengar på varje bud...
vänta lite du käftar mot mej när det jag sejer kan få saker du vill ha billigare :O wtf liksom ? eller vadå tycker du om att folk sabbar buden ? det våre inte så svårt att ordna eller ?
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Ser jag nånting på auktion som jag vill ha o kapitalet finns bakom så tvekar inte jag att höja budet så pass att det som jag budar på blir mitt. Sedan om det krävs att jag höjer budet med typ 1000-1500 kr+, berör inte mig. Vill jag ha det så ser jag till att buda så jag garanterat får det,

Och så tror jag de flesta här fungerar när det gäller nåt man verkligen vill ha.

Pengar är ett relativt värde, och alltkan inte mätas i den varan, ibland kan det som auktioneras ut vara det sista man saknar till ett bygge, och då är man beredd att buda hårt för att få det.
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

Skåningens-handelsbod skrev:Ser jag nånting på auktion som jag vill ha o kapitalet finns bakom så tvekar inte jag att höja budet så pass att det som jag budar på blir mitt. Sedan om det krävs att jag höjer budet med typ 1000-1500 kr+, berör inte mig. Vill jag ha det så ser jag till att buda så jag garanterat får det,

Och så tror jag de flesta här fungerar när det gäller nåt man verkligen vill ha.

Pengar är ett relativt värde, och alltkan inte mätas i den varan, ibland kan det som auktioneras ut vara det sista man saknar till ett bygge, och då är man beredd att buda hårt för att få det.
okej så du betalar gärna 800 kr mer en vad du behöver lol det måste varit det dumaste jag hört idag inte för att vara elak asså men WOW är det ens dina egna pengar du betalar eller skriker du bara på din farsa så kommer han med guld visa eller :O
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

KiXXer skrev:
vänta lite du käftar mot mej när det jag sejer kan få saker du vill ha billigare :O wtf liksom ? eller vadå tycker du om att folk sabbar buden ? det våre inte så svårt att ordna eller ?

ja, jag "käftar" tydligen emot dig, för jag blir trött på alla som klagar på höjjningar. fan om dom är beredd att betala det preiset för vara, so what? låt dom höjja så mkt dom vill då. nej jag tycker inte om att någon sabbar auktioner, och sålänge jag har varit medlem här har det hänt 1 enda gång. och den personen vet själv om att det han gjorde var fel, och han har fått tillsägelser, så snacka inte skit nu va?
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

kallepalle skrev:
KiXXer skrev:

ja, jag "käftar" tydligen emot dig, för jag blir trött på alla som klagar på höjjningar. fan om dom är beredd att betala det preiset för vara, so what? låt dom höjja så mkt dom vill då. nej jag tycker inte om att någon sabbar auktioner, och sålänge jag har varit medlem här har det hänt 1 enda gång. och den personen vet själv om att det han gjorde var fel, och han har fått tillsägelser, så snacka inte skit nu va?
pff tycker bara att alla ska lära sej att bud va fan om du är bered på att höj mycket okej vist det är väll nice ME FÖ FAN BUDA REDIG I SÅ FALL
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

KiXXer skrev:
kallepalle skrev:
KiXXer skrev: vänta lite du käftar mot mej när det jag sejer kan få saker du vill ha billigare :O wtf liksom ? eller vadå tycker du om att folk sabbar buden ? det våre inte så svårt att ordna eller ?

pff tycker bara att alla ska lära sej att bud va fan om du är bered på att höj mycket okej vist det är väll nice ME FÖ FAN BUDA REDIG I SÅ FALL

som du vill ha det blir det en lottodrgning om vem som har det högsta när klockan slår 00.00, och ingen auktion. tycker du ska ta och lära dig vad en auktion är och sluta klaga på några höjningar.

sista inlägget om detta eviga tjat från mig nu iaf, tycker det får vara nog!
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

kallepalle skrev:
KiXXer skrev:
kallepalle skrev:

som du vill ha det blir det en lottodrgning om vem som har det högsta när klockan slår 00.00, och ingen auktion. tycker du ska ta och lära dig vad en auktion är och sluta klaga på några höjningar.

sista inlägget om detta eviga tjat från mig nu iaf, tycker det får vara nog!
Jag sa fan inte nåt om nån jävla lottodragning jag snackar om en spär som gör att man inte kan buda mer en 50 kr eller nåt varje gång villket i sej leder till att folk inte lägger in såna duma jävla bud det är ju buda ni ska göra inte lägga ett bud och hoopas på att det ska vara över fan
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

KiXXer skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Ser jag nånting på auktion som jag vill ha o kapitalet finns bakom så tvekar inte jag att höja budet så pass att det som jag budar på blir mitt. Sedan om det krävs att jag höjer budet med typ 1000-1500 kr+, berör inte mig. Vill jag ha det så ser jag till att buda så jag garanterat får det,

okej så du betalar gärna 800 kr mer en vad du behöver lol det måste varit det dumaste jag hört idag inte för att vara elak asså men WOW är det ens dina egna pengar du betalar eller skriker du bara på din farsa så kommer han med guld visa eller :O
jag pyntar ur egen kassa, och har betalat 3000 kr för en ram av rätt årsmodell typ.

"man behöver" är ett mycket luddigt begrepp typ. finns grejer man letat efter i år o så dyker dem upp på auktion typ.
då pyntar man upp det som krävs.
Skriv svar