men töm ut bensinen i en burk/låda spann(helst en sånn som inte smälter av bensin) sen tar du en magnetpenna o letar upp skruven men det ska inte göra så stor skada om den ligger där(om du inte får ut den alltså)
biltema har magnetpennor för typ 80 spänn, men annars gör det inget den ligger där, i bensin kranen sitter det 2 torn som skyddar att den inte stoppar bränsle flödet eller något annat, men dock om 1 år kanske den har skramlat runt så mykt där nere att den kanske skadar vaccumkranen/bensinkranen
Pingi skrev:okej men är chansen stor att det skadas ?
nej..
men klart man booorde ju ta ut den för å va på säkra sidan, men även om något som kan gå sönder av skruven är inte dyrt eller svårt att reparera såfall
Okej, tack för alla tipsen. Någon som även kan hjälpa mig med mitt sadellås, det vill inte funka. Alltså när jag tagit av kåpan funkar den men sen när jag sätter tillbaka den så kan inte sadeln låsa sig
Något större problem bör inte skruven medföra du tappat ner i tanken, men är det typ en större skruv (en bult) bör du försöka få ut den efter som att den långsiktilgt kommer börja att rosta och kan medöra att du lättare kan få in skit i förgasaren.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Pingi skrev:Okej, tack för alla tipsen. Någon som även kan hjälpa mig med mitt sadellås, det vill inte funka. Alltså när jag tagit av kåpan funkar den men sen när jag sätter tillbaka den så kan inte sadeln låsa sig
finns det någon skruv nära låsmekaniskmen när du skurvat på alla saker för va exakt samma för mig det klickade inte i när jag tryckte ner sadeln så kollade jag o då va skurven i den saken så den kunde inte åka upp o ta tag om den saken som sitter i sadeln sen tog jag en kortare skruv o testade funkade perfekt så kolla det
(vet inte hur det är med låsen på speedfight men va iaf så på min)
bara opnödigt att tömma tanken för att ta ut skruven. mycket extra arbete bara stoppa ner magnetpennan, dra runt den lite på botten å så om du får napp
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller