mrxrider skrev:speedoptions har simonini's 90cc med 43mm slaglängd
Det är dt50mx vi snackar om!
Det finns inga "vassa" cylindrar till yahama-motorn på marknaden, men polini cylindern är helt klart bäst då den är gjord i gjutjärn.
Gjutjärn suger , asså Gjutjärn går bara sönder lr skär . min polare har hafft tre st gjutjärn cylinder och ena hans höllpå att skära då bytte han men dom andra två skar :/ köp en airsal 65cc . går fint som fan
mrxrider skrev:speedoptions har simonini's 90cc med 43mm slaglängd
Det är dt50mx vi snackar om!
Det finns inga "vassa" cylindrar till yahama-motorn på marknaden, men polini cylindern är helt klart bäst då den är gjord i gjutjärn.
Gjutjärn suger , asså Gjutjärn går bara sönder lr skär . min polare har hafft tre st gjutjärn cylinder och ena hans höllpå att skära då bytte han men dom andra två skar :/ köp en airsal 65cc . går fint som fan
HMMMMMMMMMM....
Om man vill ha en cylinder med dålig nicasil-beläggning och avgasgängor så dåliga att dom är borta efter att ha plockat bort avgassystemet 5 gånger så är valet lätt! Då köper man en 45 mm airsal (eurokit).
Om man däremot vill ha en cylinder med bra livslängd och gängor som stannar kvar (även om man plockar av/på avgassystemet ett fåtal gånger), och portar som är relativt bra utformade i standard-utförande så köper man en 45 mm polini.
Jag skulle Gissa på att cykelkraft ha en cyll till diin yamaha dt! men dock inte säker!! och Han som skär gjutjärns cyllar kan nog sälja moppen han kan nog tamejfan inte köra moped! gjutjärn är nog de bästa man kan ha på en gammal DT!:D