KJ^;444742 skrev:Du bara skriker LEEROY JENKINS o sen dra den fetaste whippen ever
nej de är allt annat än santDavidPeterson skrev:haha , du vet väl att om en cylinder nyper så har den skurit xD tror du menar att den surar?
du får ursäkta mig, har bara fått lära mig att den är skuren och den har nupit . Men nu vet jag skillnadernabensinskalle skrev:nej de är allt annat än santDavidPeterson skrev:haha , du vet väl att om en cylinder nyper så har den skurit xD tror du menar att den surar?
När den nyper så fastnar kolven i cylinderloppet på grund av för hög temperatur till följd av hög friktion eller felaktig bränsleblandning.
Skär gör den när de kärvar ihop och blir flis typ. Ett värmenyp kan ju innebära att den "skär" men de måste den inte göra...
Aja, kan du känna reporna är de INTE bra. Varje liten repa påverkar motorn negativt. De kommer förmodligen slita ut ringarna i förtid om inte något värre händer. De viktigaste med kolvringarna är att deras spår är intakt och att inte de också blivit repade.
Körde du utan olja kan även vevlager fått stryk, inte alls bra...
KJ^;444742 skrev:Du bara skriker LEEROY JENKINS o sen dra den fetaste whippen ever
No problemzDavidPeterson skrev:du får ursäkta mig, har bara fått lära mig att den är skuren och den har nupit . Men nu vet jag skillnadernabensinskalle skrev:nej de är allt annat än santDavidPeterson skrev:haha , du vet väl att om en cylinder nyper så har den skurit xD tror du menar att den surar?
När den nyper så fastnar kolven i cylinderloppet på grund av för hög temperatur till följd av hög friktion eller felaktig bränsleblandning.
Skär gör den när de kärvar ihop och blir flis typ. Ett värmenyp kan ju innebära att den "skär" men de måste den inte göra...
Aja, kan du känna reporna är de INTE bra. Varje liten repa påverkar motorn negativt. De kommer förmodligen slita ut ringarna i förtid om inte något värre händer. De viktigaste med kolvringarna är att deras spår är intakt och att inte de också blivit repade.
Körde du utan olja kan även vevlager fått stryk, inte alls bra...tack !