en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Nej, MTX80 är en moped enligt tysklands regler (dom har eller hade(?) 50, 80 och 125cc "mopeder") så crossar är det VERKLIGEN inte frågan om. Jag har en MTX-motor på min MB, prestandan är väl en aning bättre än 65cc trimcylinder med lämplig förgasare/avgasrör.
Såhär i efterhand får jag nog säga att en MTX80-motor knappt är värd att köpa om man inte ska trimma den.
kallepalle skrev:en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Ganska vass? det är en 80cc som ger ut 15hk på en bra dag. Vet inte riktigt om jag vill definera det som ganska vass eller som en crossmotor, däremot en uppgraderingsmotor motför vanliga mt50
En crossmotor är t ex kx80 eller motsvarande från andra märken. Skulle hellre betrakta mtx80 som mc motor än crossmotor då den har närmare till lätt mc än crossbanan.
kallepalle skrev:en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Ganska vass? det är en 80cc som ger ut 15hk på en bra dag. Vet inte riktigt om jag vill definera det som ganska vass eller som en crossmotor, däremot en uppgraderingsmotor motför vanliga mt50
En crossmotor är t ex kx80 eller motsvarande från andra märken. Skulle hellre betrakta mtx80 som mc motor än crossmotor då den har närmare till lätt mc än crossbanan.
jo de är ju sant men sätter man i en mtx80 motor i en mt50 så finns det ju massivs av trim cylindrar till mt80in å så skaffa en mt80 motor köp en 125cc cylinder å rör å förgasare så jävlar kan du bränna på lovar att alla kommer undra va i helvete dedär är
kallepalle skrev:en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Ganska vass? det är en 80cc som ger ut 15hk på en bra dag. Vet inte riktigt om jag vill definera det som ganska vass eller som en crossmotor, däremot en uppgraderingsmotor motför vanliga mt50
En crossmotor är t ex kx80 eller motsvarande från andra märken. Skulle hellre betrakta mtx80 som mc motor än crossmotor då den har närmare till lätt mc än crossbanan.
jo de är ju sant men sätter man i en mtx80 motor i en mt50 så finns det ju massivs av trim cylindrar till mt80in å så skaffa en mt80 motor köp en 125cc cylinder å rör å förgasare så jävlar kan du bränna på lovar att alla kommer undra va i helvete dedär är
Man får ändå trimma själv för att få lite liv i den.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.