En klasskompis till mig har en en Yamaha Neos Alpinestars RS som han nu funderar på att byta mot en Gilera Stalker. Är detta ett bra byte?
Skriv gärna ned lite fördelar/nackdelar som stalkern har mot yamahan.
Ha det prima

Har tyvärr inge erfarenhet av gilera, men jag har själv en yamaha neos som fungerar prima och är utav väldigt hög kvalité.Alsen skrev:Gokväll!
En klasskompis till mig har en en Yamaha Neos Alpinestars RS som han nu funderar på att byta mot en Gilera Stalker. Är detta ett bra byte?
Skriv gärna ned lite fördelar/nackdelar som stalkern har mot yamahan.
Ha det prima
Ok, Va brateko skrev:Har tyvärr inge erfarenhet av gilera, men jag har själv en yamaha neos som fungerar prima och är utav väldigt hög kvalité.Alsen skrev:Gokväll!
En klasskompis till mig har en en Yamaha Neos Alpinestars RS som han nu funderar på att byta mot en Gilera Stalker. Är detta ett bra byte?
Skriv gärna ned lite fördelar/nackdelar som stalkern har mot yamahan.
Ha det prima
Min neos var då inte slö original ! utgå inte från vad du hört!stunt_pojken^^ skrev:som kallepalle sa beror på skick o vörde mm men är den i fint skick o sånt så hade jag kört direkt då
gilera+
lätt
bästa motorn
snygg(om man stylar den lite typ höjning, nudebar vita blinkers, mm)
liten(hyffsat liten iaf)
går bra orginal som trimmad
gilera-
ful orginal
det är typ det ända jag kan komma på
kanske att den har "traktor"däck(dock inte den nya)
neos+
kommer inte på ngt just nu(vet inte så mkt om den )
snygg om man stylar den / gör nerox
neos-
ful orginal
luftkyld(=inte så mkt trim, dock så är gileran oxzå luftkyld men finns mer trim)
slöa orginal(iaf vad jag har hört/tycker)
nu har ni lite att gå på dock är det endast lite av det jag tycker/vet
Hävdar du att 491 liggande minarelli motor inte har mycket trim måste du börjat åka moppe igår! Herregud, är ju för bövölen den vanligaste motorn att trimma! Dessutom kan AC versionen (även den har jävligt mkt trim!) konverteras till en LC alltså samma som sitter på välkända Aerox, då kan du ju inte hävda längre att det är ont om trim!stunt_pojken^^ skrev:som kallepalle sa beror på skick o vörde mm men är den i fint skick o sånt så hade jag kört direkt då
gilera+
lätt
bästa motorn
snygg(om man stylar den lite typ höjning, nudebar vita blinkers, mm)
liten(hyffsat liten iaf)
går bra orginal som trimmad
gilera-
ful orginal
det är typ det ända jag kan komma på
kanske att den har "traktor"däck(dock inte den nya)
neos+
kommer inte på ngt just nu(vet inte så mkt om den )
snygg om man stylar den / gör nerox
neos-
ful orginal
luftkyld(=inte så mkt trim, dock så är gileran oxzå luftkyld men finns mer trim)
slöa orginal(iaf vad jag har hört/tycker)
nu har ni lite att gå på dock är det endast lite av det jag tycker/vet