Min kompis har en 30-moppe som han köpte begagnad går i cirka 80 men han säger att han inte har trimmat den (vilket jag tror på) men han vet inte om den han köpte den av har trimmat den. Det kan väl omöjligt vara så att moppen går i 80 otrimmad ?
ja, det är omöjligt att en 30-moppe går i 80.
Förra ägaren här troligtvis dragit någon/några pluggar, sen är det troligtvis lyckomätare;)
Vad är det för moppe? Min polare hade en 30-moppe (KINA SKIT) och hennes mätare visade 75 orginal:P
TobbaN skrev:
"Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
haha trodde det också, men vill höra från några som var lite mer erfarna men moppen kan väl inte gå i 80 med bara dragen v-ring och större munstycke än orginal?
erkan94 skrev:haha trodde det också, men vill höra från några som var lite mer erfarna men moppen kan väl inte gå i 80 med bara dragen v-ring och större munstycke än orginal?
tanken slagit er att det inte verkar vara några raketforskare som har köpt moppen, han har väll kanske bytt till en 70cc cylinder och kör med orginal rör och bara suttit och hållit mun om det,
Otrimmad moped som gör 80 km i timmen?
I en del länder får mopeder gå i betydligt högre hastigheter än i Sverige och det händer att en del imorterad i vårt land, mopeder som går betyligt fortare än vad våra regler föreskriver i Sverige. Ett sådant märke som importerats i mångfald brukar vara Botian som i bland kan göra bra mycket fortare än vad det lagligen får gå i.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter