Kopiera in svaret som jag gav till en annan som har samma problem,
Svaret ligger i att din kopplingslirar, rätt uppenbart, när den är kall så är både kopplingskålen torr och kall, då den greppar bra, efter några km så har den värmts upp och oljan på backarna är lite mer fuktigare och skålen blir varm och den greppar dåligt!
När den bilr varm ligger den o slirar i början för att den inte får grepp, alltså, skålen behöver en visst varv för att kopplingsbackarna ska skjutas ut, nu så är det så att dom skjuts ut för tidigt med och andra ord, motorn måste få jobba upp och den orkar inte alltså börjar slirar, som du säger själv efter 45 km/h börjar den dra, då har den fått greppet och drar iväg igen!
Tro mig jag är erfaren av dettta
Svaret ligger i att du måste ha ett par kopplingsfjädrar som passar ditt rör, har du orginalrör så ska du ha hårdare! Alltså ett par fjädrar som skjuter ut backarna vid rätt varv i motorn så den kan växla ut ordentligt!
Svaret.
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Kong har det.
För mig löstes det genom att byta vitker till 4g men allt blev bättre då jag satt på "medel" motoforce fjädrar och "förstärkt" malossi tryckfjäder
Lättare vikter OCH nya kopplingsfjädrar vore optimalt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
KoNG skrev:Kopiera in svaret som jag gav till en annan som har samma problem,
Svaret ligger i att din kopplingslirar, rätt uppenbart, när den är kall så är både kopplingskålen torr och kall, då den greppar bra, efter några km så har den värmts upp och oljan på backarna är lite mer fuktigare och skålen blir varm och den greppar dåligt!
När den bilr varm ligger den o slirar i början för att den inte får grepp, alltså, skålen behöver en visst varv för att kopplingsbackarna ska skjutas ut, nu så är det så att dom skjuts ut för tidigt med och andra ord, motorn måste få jobba upp och den orkar inte alltså börjar slirar, som du säger själv efter 45 km/h börjar den dra, då har den fått greppet och drar iväg igen!
Tro mig jag är erfaren av dettta
Svaret ligger i att du måste ha ett par kopplingsfjädrar som passar ditt rör, har du orginalrör så ska du ha hårdare! Alltså ett par fjädrar som skjuter ut backarna vid rätt varv i motorn så den kan växla ut ordentligt!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten