ja du kan börja med att gå upp 2 kuggar på framdrevet. sen köp ett effektrör. spelar inte så stor roll vilket, men rekomenderar gianelli/Hebo bufanda. då gör den ca 90 ärliga med rätt munstycke. om du pluggar ur luftburken också på samma gång så släng i ett 105 munstycke och gå neråt. gissar på att den kommer gå bra med ca 100 munstycke.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:ja du kan börja med att gå upp 2 kuggar på framdrevet. sen köp ett effektrör. spelar inte så stor roll vilket, men rekomenderar gianelli/Hebo bufanda. då gör den ca 90 ärliga med rätt munstycke. om du pluggar ur luftburken också på samma gång så släng i ett 105 munstycke och gå neråt. gissar på att den kommer gå bra med ca 100 munstycke.
behöver jag inte köpa ngt sportluftfilter då ? bara borra?
ha kvar luftburken det ät bäst min förra cylinder blev totalt förstörd utav sportluftfilter men filter ger inte någån extra effekt alls
Senast redigerad av eggi den 19 augusti 2009, 17:09, redigerad totalt 1 gånger.
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
ja, onödigt att köpa sportluft... är större risk att du blir taget eftersom den låter mer och den drar mer bensin också eftersom du behöver större munstycke
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
1. Sätt på ett Thrower rör (vill du ha ett billigt är det bara och köpa TobbaN's rör).
2. Ta bort luftstrypningen om det finns nån på sån på Rieju.
3. Byt munsycke.
Där har du några förslag. Bör göra runt 85-90km/h med det jag skrivit upp där. (Ärliga km/h dvs.)
alldrig 85-90 med det tomas. orginaldrevningen är 11-52 så den varvar ur skitlätt. dock med 13 drev fram så.
ja det är bara att borra ut pluggen som sitter i mittenhålet. har jag själv gjort. vill du inte förstöra den så ta bara och skär ut en plywoodskiva eller liknande i samma form som locket till burken är i och borra ett par hål i den. (dvs du byter ut orginal plastlocket mot trälocket). funkar kanon.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller