lönar det sig att skaffa blackbox?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
_jk_
Elmoped

lönar det sig att skaffa blackbox?

Inlägg av _jk_ »

jag bor i en byhåla med typ 7000 invånare det finns typ 3 snutar i byn och dom är väl lite dumma av sig men lönar det sig att skaffa blackbox när jag kör trimmat, dom är ju inge dyra och rät lätta att koppla dit?????
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

Det blir bara högre böter.... men men du får göra precis hur du vill.
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Väljer du själv är poliserna o erfarna med moppar och du ställer in den kan det vara bra att ha. har du effektrör så ger det kanske inte så mycket för det är ju inte direkt dolt.
Och i 99% av fallen får dom som har bb inte mer böter.
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

rickee7 skrev:Väljer du själv är poliserna o erfarna med moppar och du ställer in den kan det vara bra att ha. har du effektrör så ger det kanske inte så mycket för det är ju inte direkt dolt.
Jag har hörtiaf att de ger ytterligare böter xP
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Estilete_Stuntarn skrev:
rickee7 skrev:Väljer du själv är poliserna o erfarna med moppar och du ställer in den kan det vara bra att ha. har du effektrör så ger det kanske inte så mycket för det är ju inte direkt dolt.
Jag har hörtiaf att de ger ytterligare böter xP
Jag vet om 2 som har åkt fast i skell med blackbox boda kom undan änkelt för dom bara kunde bötfälla för dom hade fel drev dom fick inte upp den högre än 50 igentligen går dom runt 80 så :D handlar om tur. dom vart tvungen o slå på org drevet sen vart den hem och köra igen.
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

i typ 1 av 4 fall funkar inte ens blackboxen när man köper den, var en period här för inte så länge sen där skitmånga hade problem med dom...

Ja tycker blackboxen suger, men de kan ju vara värt att prova förstås
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
_jk_
Elmoped

Inlägg av _jk_ »

TACK!

Jag ska nog prova dom är ju inte så dyra
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

_jk_ skrev:TACK!

Jag ska nog prova dom är ju inte så dyra
(Vi tar inget ansvar för felinkopplingar av denna varvtalsbegränsare och ger INGEN garanti på produkten. Anvädes på egen risk.) jag hade inte testat!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

asså jag har inte en ända kompis eller dyliks som har sagt deras bb har funkart :P annars skulle ju alla ha det? .. man får dock inte mer böter om polisen inte tycker det är försvårande av uttredning tror jag det räknas som...asså liksom om du sätter på den innan dom ska provköra, men tar dom dig och du redan kör med den på så är det skitsamma, väldigt komplicerat, det är nog upp till snuten om han vill ge mer böter typ x)
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

du får väl inte mer böter för att du bar blackbox men dom kommer ju antagligen inte bli på bättre humör att man försöker dölja att man har trimmat... här i stan säger dom bara till att dom ska åka hem och ta av trimmet annars får man böter om dom ser än 1 gång till...

om du däremot hade haft blackbox och försökte dölja trimmet och dom ändå hade kommit på dig hade dom nog blivit lite pisst
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Låst