lite klurigt dedär men man kan ju förstås behålla förarbeviset, och de går nog att köra moppe på de om man har blivit av med am-kortet...bluerider94 skrev:får man inte kort utbytt gratis? isåfall ska man ju inte göra det för då blir man ju inte av med förarbeviset för eu moppe som man trimmar
jasså? konstig att man själv bor i stan då (Norrköping) vi vet redan att små fjortisungarna är avundsjuka på oss som har råd med en epa och har kunskap mot en liten unge som springer å super å går till mamma å snyltar pengar om han ska få ihop till sin baotian^^bluerider94 skrev:a-traktor = bonde direkt
Trode 16års gränsen fortfarande gällde, turen kanske vänder trotsallt för mig som fyller i december ;<bensinskalle skrev:lite klurigt dedär men man kan ju förstås behålla förarbeviset, och de går nog att köra moppe på de om man har blivit av med am-kortet...bluerider94 skrev:får man inte kort utbytt gratis? isåfall ska man ju inte göra det för då blir man ju inte av med förarbeviset för eu moppe som man trimmar
Men JA de stämmer att man får sitt eu-kort utbytt för ca 200 kr ( tillverkningskostnaden av ett kort ) och man får köra epa/ a-traktor på de. 15 års ålder krävs för alltihop
pontussp2 skrev:nej pontus för du tar de efter 1oktober får du automatisk ett sådant men de blir svårare att ta:)robin93 skrev:1:a oktober. du kan då få ditt eu kort utbytt mot ett am kort för ca 200kr. och då får du köra traktor.
så om jag tar eu kort nu kan jag alltså få det utbytt för 200 kronor 1oktober mot ett am kort som jag kan åka a-traktor/epa traktor med?.
endast svar från ni som verkligen vet[/quo]Jag har hört att man får det gratis, men det låter mer trovärdigt att man ska betala 200kr för det:)
Haha lol här har vi en som inte vet vad han snackar om. Du behöver väl för fan inte trimma en epa?bluerider94 skrev:fatta kul att åka i 30 eller:O då kan man allt hålla sig för skratt.. trimmar man så blir du ju av med skiten... fan så mkt bättre att köpa mopedbil då ju! precis lika varmt, musik 45-50km/h + att den kommer nog inte kångla lika mkt som en gaammal epa eller nåt
ja för dom kostar juh inte 50k+ begade? heller näjdåbluerider94 skrev:fatta kul att åka i 30 eller:O då kan man allt hålla sig för skratt.. trimmar man så blir du ju av med skiten... fan så mkt bättre att köpa mopedbil då ju! precis lika varmt, musik 45-50km/h + att den kommer nog inte kångla lika mkt som en gaammal epa eller nåt
bluerider94 skrev:fatta kul att åka i 30 eller:O då kan man allt hålla sig för skratt.. trimmar man så blir du ju av med skiten... fan så mkt bättre att köpa mopedbil då ju! precis lika varmt, musik 45-50km/h + att den kommer nog inte kångla lika mkt som en gaammal epa eller nåt
Javisst, men vad hade det med topic att göra ?RRX-Teddy skrev:egentligen lite dumt att bara släppa ut okunnia förare i trafik enligt mig!MarcusAndersson skrev:Nej 15erik_94 skrev:fan va nice! ingen utbildning, typ körning och sånt? bara sätta sig och åka lr, men man måste ha fylt 16 lr?
de beror ju på hur man är som person!MarcusAndersson skrev:Javisst, men vad hade det med topic att göra ?RRX-Teddy skrev:egentligen lite dumt att bara släppa ut okunnia förare i trafik enligt mig!MarcusAndersson skrev: Nej 15
Nej precis..
Och nej, man är inte mycket mognare som 16 åring än som 15 åring.
håller med till 100% kommer bli en härlig vinter för assistancekåren när alla 15 åringar ska ut å köra a-traktorRRX-Teddy skrev:egentligen lite dumt att bara släppa ut okunnia förare i trafik enligt mig!MarcusAndersson skrev:Nej 15erik_94 skrev:fan va nice! ingen utbildning, typ körning och sånt? bara sätta sig och åka lr, men man måste ha fylt 16 lr?
det är de jag menar för ganska många 16åringar har ju övningskört:)riejumannen skrev:håller med till 100% kommer bli en härlig vinter för assistancekåren när alla 15 åringar ska ut å köra a-traktorRRX-Teddy skrev:egentligen lite dumt att bara släppa ut okunnia förare i trafik enligt mig!MarcusAndersson skrev: Nej 15
jao precisRRX-Teddy skrev:det är de jag menar för ganska många 16åringar har ju övningskört:)riejumannen skrev:håller med till 100% kommer bli en härlig vinter för assistancekåren när alla 15 åringar ska ut å köra a-traktorRRX-Teddy skrev:egentligen lite dumt att bara släppa ut okunnia förare i trafik enligt mig!