inte över 70 ??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

inte över 70 ??

Inlägg av jakobb93 »

Tjenah jag har en sym jet euro x med dragen v ring dragen luftburksplugg (har inte cdi strypning)och har ett leovince tt på med passande vikter och fjädrar och det är en sak som är skumt.. När jag hade mitt gamla org rör med dragen blindtarm men katalysatorn var kvar och egr skiten oxå och den gjorde typ 65 70 (på mätarn) och nu med leovince röret så axxar den skit gött och är stark som fan (låter precis som ett zx ) och den går bara till 70 sen börjar varv mätarn gå till 10k och vill fortsätta men det skakar för mkt.. man känner att moppen vill gå fortare men den stannar bara vid 70 sen varvmätarn fortsätter undrar hur man fixar så att den går i 75 80 på mätarn utan att den ska varva så inåt helvete ? (har inte för lätta vikter har 5.7 gr och med 7.5gr ner för en backe då så gick det fortfarande bara 70-75? ) om ni inte förstår så är det bara att fråga.. själv tkr jag att det är lite skumt är min varator hylsa för kort lr ?? :evil:
Det brukar låta så.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

köp ett variatorkit. tex malossi multivar
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

kallepalle skrev:köp ett variatorkit. tex malossi multivar
så det kommer altså att lösa mitt problem ?vad i orginal variatorn är det som hindrar den till att åka fortare(variatorn är ostrypt) ? hur mkt hjälper multivaren ? :wink:
Det brukar låta så.
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

TT är ett skitrör så du kan inte förvänta dig mer än det du fått.
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

sefio skrev:TT är ett skitrör så du kan inte förvänta dig mer än det du fått.
skulle inte tro att TT är ett skit rör för jag åker jäms med en aerox med zx hela vägen upp till 70 fast sen stannar den där bara det låter exakt som ett zx oxå :S
Det brukar låta så.
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Jag vägrar argumentera emot idioti, TT är generellt sett ett dåligt avgasrör, end of story, moppar brukar inte gå fortare än 75 med effektrör ändå, det du vill ha ut är axxet. och har för mig TT slutar ge effekt vid runt 8500 så om du varvar 10 000 så varvar du mer än rörets effek register och kan inte kräma ut så mkt mer.
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

sefio skrev:Jag vägrar argumentera emot idioti, TT är generellt sett ett dåligt avgasrör, end of story, moppar brukar inte gå fortare än 75 med effektrör ändå, det du vill ha ut är axxet. och har för mig TT slutar ge effekt vid runt 8500 så om du varvar 10 000 så varvar du mer än rörets effek register och kan inte kräma ut så mkt mer.
okk det låter vettigt tack för hjälpen men du sefio eftersom du verkar så aktiv just nu tänkte jag ställa en nudebar fråga om du har tid :wink:
Det brukar låta så.
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

ska se om jag kan svara =)
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

sefio skrev:Jag vägrar argumentera emot idioti, TT är generellt sett ett dåligt avgasrör, end of story, moppar brukar inte gå fortare än 75 med effektrör ändå, det du vill ha ut är axxet. och har för mig TT slutar ge effekt vid runt 8500 så om du varvar 10 000 så varvar du mer än rörets effek register och kan inte kräma ut så mkt mer.
bra argument, håller med dig
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

för att stärka vad sefio säger så ja, tt är egentligen skit. även zxoch ett variatorkit förändrar utväxlingen. det är det som skiljer det mot orginalvariatorn
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

sefio skrev:ska se om jag kan svara =)
okk ah tänkte ju skaffa nudebar men det finns juh inga styrstammar till sym såklart xD.. så jag undrar ifall en aerox styrstam lr liknande skulle passa ? för de är väll universala ? :wink:
Det brukar låta så.
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

i vissa fall skrivs innerdiametern på styrstammen ut , mät då ytterdiametern på ditt styrrör och se att det passar, annars brukar stammarna till speedfight 2 passa till nästan alla moppar.
Användarens profilbild
jakobb93
Elmoped

Inlägg av jakobb93 »

sefio skrev:i vissa fall skrivs innerdiametern på styrstammen ut , mät då ytterdiametern på ditt styrrör och se att det passar, annars brukar stammarna till speedfight 2 passa till nästan alla moppar.
Ah ok ska ta o mät tack för hjälpen sefio :wink:
Det brukar låta så.
äölkjhgfdsa
Elmoped

Inlägg av äölkjhgfdsa »

Tja har en sym jet euro x som är urpluggad. Axxet är bra men när ja kommer upp i 60-65 så stiger varvet till 8000-9000 och den går inte snabbare en 70. Går det inte att få ut mer av en 50cc? Varför varvar den så mycket men går inte snabbare?
aerox_pojken
Elmoped

Inlägg av aerox_pojken »

jakobb93 skrev:
sefio skrev:TT är ett skitrör så du kan inte förvänta dig mer än det du fått.
skulle inte tro att TT är ett skit rör för jag åker jäms med en aerox med zx hela vägen upp till 70 fast sen stannar den där bara det låter exakt som ett zx oxå :S
TT är visst ett riktigt skit rör den gör knappast 70 ärliga med det skit röret ;)
äölkjhgfdsa
Elmoped

Inlägg av äölkjhgfdsa »

Går det att få en 50cc sym jet över 70km/h? Varför varvar den sönder vid 65? MÅSTE VÄRKLIGEN HA HJÄLP! Tacksam för svar
Låst