Beta Ark får ingen bensin.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Beta Ark får ingen bensin.

Inlägg av TobbaN »

Hej.

Har problem med kompisens moppe.
Det är en Beta Ark.

Iallafall, vi fick hem hans saker igår. Och då börja vi sätta på allt.
Satte på ett insug, membran & förgasare.

Helt plötsligt så får den ingen bensin till förgasaren, det vill säga att förgasaren typ är torr :?
Och vi är helt säkra på att vi satt allting rätt, och allting är i-kopplat. Så inga lösa slangar hänger och slänger.
Sen testade vi att sätta tillbaka orginal förgasaren. Men då fick den ingen bensin då heller.
Min kompis började blåsa inåt i vacum slangen, och då började det rinna ut lite bensin ur bensinslangen. Men varför kommer det ingen bensin när det sitter på förgasaren?
Det är typ som om den har problem att pumpa ner bensinen eller nåt.

Någon som vet vad felet kan vara?
Mvh TobbaN
f.d TSR-Crew
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

jag tror att vaccuum kranen är tarasig efetr seom ni fick ner soppa när ni"hjälpte" den lite.....
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

robin93 skrev:jag tror att vaccuum kranen är tarasig efetr seom ni fick ner soppa när ni"hjälpte" den lite.....
Kommer det bli dyrt att byta?
f.d TSR-Crew
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

byta kan man göra själv. vet inte riktigt vad en sån vaccum pump kostar kolla på ts eller cykelkraft,google.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag bytade vaccumpump på min moppe och den är en PGO och pimpen kostade 400 kr men då var det en original. Men det finns universual som är billigare och jag ångrar att jag inte köpte en sådan i stället, det hade blivit billigare och säkert hade den fungerat lika bra. Kolla på two stroke butiken om de har som du kan beställa. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

runners skrev:Jag bytade vaccumpump på min moppe och den är en PGO och pimpen kostade 400 kr men då var det en original. Men det finns universual som är billigare och jag ångrar att jag inte köpte en sådan i stället, det hade blivit billigare och säkert hade den fungerat lika bra. Kolla på two stroke butiken om de har som du kan beställa. :wink:
Okej.

Men en fråga, hur kan den ha gått sönder från hela början?
Det enda med vacum-grejen vi har pillat med, det är ju bara slangen.
Ingen annat, så hur kan den ha pajjat egentligen? :|
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

satt på båda slangarna till vacuum kranen? annars så fungerar den inte... men annars ere ju baara att sätta dit en manuell kran
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

det sitter ett filter på insidan tanken på de flästa moppar, är de smuts i tanken så blir de filtret lätt igen satt. kolla vettja ;P
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

kallepalle skrev:satt på båda slangarna till vacuum kranen? annars så fungerar den inte... men annars ere ju baara att sätta dit en manuell kran
2 slangar?
hm... det går en bensinslang & en vacum slang från själva kranen, sen går den en slang från tanken (på baksidan typ vid baklampan), och den sladden går väl en lång bit ner över fot-plattan, och in i ramen på något sett, det är dom enda slangarna jag kan se =/

Men om man fixar manuell kran, är det bara tuta och köra sen då?
Mvh
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

TobbaN skrev:
kallepalle skrev:satt på båda slangarna till vacuum kranen? annars så fungerar den inte... men annars ere ju baara att sätta dit en manuell kran
2 slangar?
hm... det går en bensinslang & en vacum slang från själva kranen, sen går den en slang från tanken (på baksidan typ vid baklampan), och den sladden går väl en lång bit ner över fot-plattan, och in i ramen på något sett, det är dom enda slangarna jag kan se =/

Mvh
När han blåste inåt i vacum slangen, kom det mycket soppa, asså flödade det på bra eller vara det bara lite grann, testa att göra rent först och sen kanske ev köpa ny om det inte hjälpte :wink:
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

HjälmeN skrev:
TobbaN skrev:
2 slangar?

Mvh
När han blåste inåt i vacum slangen, kom det mycket soppa, asså flödade det på bra eller vara det bara lite grann, testa att göra rent först och sen kanske ev köpa ny om det inte hjälpte :wink:
Det var ett helt normalt flöde typ.
Sen när han slutade blåsa, så slutade det rinna ut därefter.
f.d TSR-Crew
Låst