Vågar jag starta CPIn?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Psykfall
Varnad

Vågar jag starta CPIn?

Inlägg av Psykfall »

Detta har jag gjort idag.

Monterat ny kolv, ny cylinder 70cc stage 6 race, ny kolvbult, nya knaster, allt är inoljat.

Monterat ny förgasare. Dock hade denna ingen elektriks choke, så jag kopplade bara bort kabeln.

Den nya förgasaren Delorto black edition 21mm har två platser för att koppla in vire, den ena är gasen vad är den andra till för`?

Det satt bara 92 munstucke i förgasaren. Är det nog?

Jag har förlitet avgassystem enbart yasuni Z black edition. Jag ska byta till fetare. avgasporten var säkert 20% större infarten till avgasröret.

Jag använder orginal luftburk med dragen snorkel.

Jag har tagit bort oljetanken och pluggat pumpen.

Jag har hällt i bensin med 3% oljeblandning.
saav
Elmoped

Inlägg av saav »

Den andra platsen för wire är väl till choke? På tex Rieju drac är det ju wirwchoke och då sitter den bredvid gaswiren, har jag sett på en kompis drac iaf, på originalförgasaren, så det borde va detta som e meningen även på din förgasare? :)
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

tja!

Andra är till manuel choke som tex på Rieju och sen ska du ha större munstycke också så ska det nog gå bra
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

byt upp munstycke till ca 115-120. det andra vajerkopplingen är till manuell choke.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst