bakhjulslager Derbi.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sorex_senda
Svårstartad skrothög

bakhjulslager Derbi.

Inlägg av sorex_senda »

tjena. jag bytte mitt bakhjulslager på min Derbi för en vecka sedan för mitt gamla orginal lager som hade gått 1000km var sönder och låg löst innuti. jag var och letade oss äf mm och hittade tillslut lager fast han hade bara 1lager -.- så pappa åkte till biltema och köpte ett nytt. så då satt det ett ntn lager och ett biltema lager. nu när jag har kört max 1mil med moppen så är biltema lagret helt åt helvete. packningen låg löst innuti så hade metalringen som håller kulorna på plats lossnat mm.

vet ngn vf lagrerna gick så tidigt eller är det bara att biltema lagrerna är ren skit. ska jag satsa på skf lager eller?? tacksam för svar.
saav
Elmoped

Inlägg av saav »

Tror knappast det är för att det är ett Biltemalager, bara för det är billigt ska de absolut inte gå sönder efter 1mil? Visst, livslängden blir kortare men inte Så kort. Måste va något i navet som sliter på lagren på nåt vis? har du kollat runt där inne ? :)
sorex_senda
Svårstartad skrothög

Inlägg av sorex_senda »

saav skrev:Tror knappast det är för att det är ett Biltemalager, bara för det är billigt ska de absolut inte gå sönder efter 1mil? Visst, livslängden blir kortare men inte Så kort. Måste va något i navet som sliter på lagren på nåt vis? har du kollat runt där inne ? :)
allt ser fint ut där inne. likså bulten.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

du har nog skaddat lagert när du satte i det...köp såna skf kullager, dom är bra tyferk jag, mina har hpllt länge
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
saav
Elmoped

Inlägg av saav »

henric92 skrev:du har nog skaddat lagert när du satte i det...köp såna skf kullager, dom är bra tyferk jag, mina har hpllt länge
Ajdå, hur skriver du människa ?xD sry för ot
Låst