varför pallar ingen att byta vev på detta forumet? xD
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
stage6racing levererar ca 17hk med rätt grejjor. men du har skrivit upp ett sportrör till en midracecylinder, inte så smart. de e att kasta pengar i sjön. men iaf, kan hålla men troligtvis inte.
vill du köra en fin setup på orginalveven kör på
stage6 sport pro 70cc
sstage6 pro / yasuni r
19/21mm förgasare
passande insug, membran
mallosi multivar
mallossi flyclutch
de e typ den starkaste setupen som jag skulle våga köra på orginalvev.
DOCK så är detta en felpost. lås
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Originalveven bör bytas när du bytar till actiontrimdelar på moppen, inte minst 70cc i översta köra fort klassen. Men sedan beror saker och ting på också hur du kör. Är det hela tiden full rulle som gäller så kommer defenetivt original veven slitas krafitgt ganska fort. Men är det bara lite i bland du får flädjefnatt och drar på kan den hålla betydligt längre, men glöm inte att den fortfarande kommer slitas kraftigt i höga varv. Byta vev är det säkraste.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
gluggen_93 skrev:Lånar tråden lite, Håller veven på min speedfight till
Stage6 Sport Pro 70cc
Yasuni Z rör
19mm dellorto blk edition
????
Ja den håller för sport!
För er som kanske har ngt värsting cylinder, så klarar orginal veven, i de flesta motor haveri så är det inte veven som ryker först, det är oftast kolven först! eller något annat!
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
gluggen_93 skrev:Lånar tråden lite, Håller veven på min speedfight till
Stage6 Sport Pro 70cc
Yasuni Z rör
19mm dellorto blk edition
????
Ja den håller för sport!
För er som kanske har ngt värsting cylinder, så klarar orginal veven, i de flesta motor haveri så är det inte veven som ryker först, det är oftast kolven först! eller något annat!
nja, inte kolven, utan oftast vevlagrena. speciellt om du kör med en hyper/midrace på en orginalvev...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller