problem med att få igång min Derbi Senda xtreme sm 05

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
NeNNeS
Elmoped

problem med att få igång min Derbi Senda xtreme sm 05

Inlägg av NeNNeS »

Tjenna jag har en Derbi Senda xtreme sm 05 och jag började höra att det slog i motorn så jag byte alla vestaken till en Hebo performance länk finns under , jag har orginal cylinder och orginal kolv och efter jag hade bytit till Hebo staken så kicka jag igång den den gick igång på första kicken och den gick i ca 1 min fast när jag gasa så blödra den och sen dog den bara och vi har kollar förgasaren 2 gånger blåstrenten och massa shit och nu efter ett tag så är den helt död nån som vet vad som kan ha hänt eller har haft nått liknande problem skulle vara tacksam och nån kunde försöka hjälpa

http://twostroke.se/product.asp?product=7919 (vevstaken)
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

skurit?:S
aerox_pojken
Elmoped

Inlägg av aerox_pojken »

speedfightkillen skrev:skurit?:S

skurit eru bäng eller :shock: ,
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

har du kollat att den får bensin? eller tändstiftet de värkar ju lite mysko hur låter de når du kickar något specielt ljud? :roll:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
NeNNeS
Elmoped

Inlägg av NeNNeS »

den får bensin för att vakium kranen är trasig sen det rinner soppa hela tiden och när jag kickar så hör jag inge ovanligt farsan kan juh mopper hyfast bra han tycker att det är riktigt mysko :/
NeNNeS
Elmoped

Inlägg av NeNNeS »

BTW tändstiftet den får en riktigt fin gnista och så men när jag och farsan ska springa igång så tänder den till ibland och farsan tror att den kan tända på fel ställe kan det vara det ?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

men om du inte hör något ovanligt eller så ska du ju ta av stifet sätta de i tändhatten och kicka så du vet att det är gnista:)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

så var min förra månaden jag blåste rent tändt hatten för de vatten i och byta stift gick den fint sen:)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

efftersom en Hebo vev eller alla sport/midrace vevar har en högre vevkomp så kanske du behöver bestycka lite.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
NeNNeS
Elmoped

Inlägg av NeNNeS »

tjena igen nu har jag köpt nytt tendstift och blåstrent tändhatten och den startar direkt men dock så går den bara i 10 sec sen så är den helt död igen :/
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Luftat kylsystemet?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

NeNNeS skrev:tjena igen nu har jag köpt nytt tendstift och blåstrent tändhatten och den startar direkt men dock så går den bara i 10 sec sen så är den helt död igen :/
Kika guiden, sök på: hur du får igång din tjuriga motor

Där borde de stå nåt som kan hjälpa ;)

Men hur pass fort kan du starta motorn igen efter att den dött? Kan tänka mig att de läcker i vevhuset eller något så de lägger sig olja på stiftet eller något sånt. Tändningen är ju ok eftersom den får gnista och den går en stund...

De som är så skoj med problem efter motorrenovering är att allt du har rört kan vara fel ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst