strypt CDI på Derbi Senda?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

bensinskalle skrev:så lite :D

Men har svårt att tro att tändningen ska brinna, två killar ja känner har kört Derbi 05:or, och ingen av dom har brunnit, förutom den ena som klanta sig då xD....
nej tändningen brinner nog inte men lampor och sånt. min kompis körde med ostrypt CDI på en 05a och där gick blinkers och baklampa och sånt sönder hela tiden.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

kan ju säga att min polare som ja tjatar om hela tiden, ligger o tokvarvar på 14500 me midrace airsal 70 cc me original lager och vev, men än håller dom, så man behöver inte oroa sig över den saken
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Fredde92 skrev:
bensinskalle skrev:så lite :D

Men har svårt att tro att tändningen ska brinna, två killar ja känner har kört Derbi 05:or, och ingen av dom har brunnit, förutom den ena som klanta sig då xD....
nej tändningen brinner nog inte men lampor och sånt. min kompis körde med ostrypt CDI på en 05a och där gick blinkers och baklampa och sånt sönder hela tiden.
jo visst, lamporna ryker ju först, dom är ju känsligast, men ska tändningen brinna så krävs nästan kortslutning.

Min polare som sagt: han bytte ju upp säkringen till de dubbla och brände alla fyra lamporna i nya manga-lyset xD, annars hände inget
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

haha, kan ens en airsal varva så mycket? :o
skämt å sidor.........det e nog bara en tidsfråga innan dom ger sig. iofs så lämnar juh inte den cylindern så extrem många HK så egentligen borde det juh inte vara nån större fara. men det slits juh ut rätt fort.
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

bensinskalle skrev:
Fredde92 skrev:
bensinskalle skrev:så lite :D

Men har svårt att tro att tändningen ska brinna, två killar ja känner har kört Derbi 05:or, och ingen av dom har brunnit, förutom den ena som klanta sig då xD....
nej tändningen brinner nog inte men lampor och sånt. min kompis körde med ostrypt CDI på en 05a och där gick blinkers och baklampa och sånt sönder hela tiden.
jo visst, lamporna ryker ju först, dom är ju känsligast, men ska tändningen brinna så krävs nästan kortslutning.

Min polare som sagt: han bytte ju upp säkringen till de dubbla och brände alla fyra lamporna i nya manga-lyset xD, annars hände inget
haha, mindre smart gjort ^^,
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

jo fifan dom ryker när som helst xD !!!!!!!!!
Har ju sagt till honom att han lär byta för att de inte ska packa ihop.

Jorå airsalen varvar som f..n, o den ger ganska mycke också.

Han glömde ju fylla på olja, o oljelampan var pajj, så den skar ju ihop totalt stackars cylindern, men veven o de klara sig ^^, sen smacka han på airsalen istället
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev:min polares 05 x-treme med giannelli enduro 2T, 12-52 drevning, 92 munstycke, ostrypt cdi och metallsportluft filter toppade 102 km/h, mätt me bil, de är nog var gränsen går för en x-treme utan att byta fler delar som cylinder o förgasare


Är du också mytoman?


"mätt med bil"

Världens äldtsa fuckobegrepp.

Kört en Senda med MHR replica rör ( iprincip samma som gianelli ) Med 14/53 och den gjorde runt 90.

Tänk på att bilar itne heller visar rätt.

hahaha är du ett ägghuvud? MHR replica röret går inte alls lika bra som gianelli gör på derbis cylinder... ledsen henry...


Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
chifen skrev:
Henry skrev:

Är du också mytoman?


"mätt med bil"

Världens äldtsa fuckobegrepp.

Kört en Senda med MHR replica rör ( iprincip samma som gianelli ) Med 14/53 och den gjorde runt 90.

Tänk på att bilar itne heller visar rätt.

hahaha är du ett ägghuvud? MHR replica röret går inte alls lika bra som gianelli gör på derbis cylinder... ledsen henry...


Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
haha är tillräckligt påläst.. men tydligen så kan jag mer än vad du kan i praktiken... en midrace moped gör du runt 120km/h med, det mer bättre axx och effekt över hela registret. det orkar säkert vara ur BEROENDE PÅ UTVÄXLING! mopeden min gör iaf runt 85-90 UPPMÄTTA och riktigt km/h oavsett vad du tror och axxar ifrån allt utan ny cylinder upp dit som jag har kört mot..

btw angående hur man pratar i ett forum så ingår nog inte "JÄVLA FUCKOS" i hur man vårdar sitt språk? eller hur? med 14/53 drevning och bara rör får du en utväxling på 1:3,8 vilket är för högt för att mopeden ska orka varva ur med endast ett rör.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev:
hahaha är du ett ägghuvud? MHR replica röret går inte alls lika bra som gianelli gör på derbis cylinder... ledsen henry...


Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
haha är tillräckligt påläst.. men tydligen så kan jag mer än vad du kan i praktiken... en midrace moped gör du runt 120km/h med, det mer bättre axx och effekt över hela registret. det orkar säkert vara ur BEROENDE PÅ UTVÄXLING! mopeden min gör iaf runt 85-90 UPPMÄTTA och riktigt km/h oavsett vad du tror och axxar ifrån allt utan ny cylinder upp dit som jag har kört mot..

btw angående hur man pratar i ett forum så ingår nog inte "JÄVLA FUCKOS" i hur man vårdar sitt språk? eller hur? med 14/53 drevning och bara rör får du en utväxling på 1:3,8 vilket är för högt för att mopeden ska orka varva ur med endast ett rör.

jag skrev att jag var tvungen att säga det innan.


120? det gör knappt en hyper grabben.

som sagt: www.moppenet.com
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

okej? så en hyper gör knappt 120? läs här får du lära dig lite. (länken är ju från ett "riktigt" forum så det måste juh stämma? eller?) http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=85144

BTW, om du nu tycker att moppenet är så bra så håll du dig till att skriva på deras forum istället och låt oss vara ifred :)


med vänligaste hälsningar /Fredrik
Användarens profilbild
DerbiDriver
Svårstartad skrothög
Inlägg: 197
Blev medlem: 23 oktober 2007, 09:12

Inlägg av DerbiDriver »

Derbi_rider skrev:de kan du lista ut själv på detta sätt varvar den över 8000rpm så är den ostrypt varvar den inte över så är den strypt
men asså min har varvräknare kan lätt komma upp till så den står till över 12 000, e de då ostypt cdi jag har? :shock:
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

DerbiDriver skrev:
Derbi_rider skrev:de kan du lista ut själv på detta sätt varvar den över 8000rpm så är den ostrypt varvar den inte över så är den strypt
men asså min har varvräknare kan lätt komma upp till så den står till över 12 000, e de då ostypt cdi jag har? :shock:
ja, du har en ostryp CDI-box. med en strypt hade den aldrig varvat så mycket.

MVH Fredde
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
chifen skrev:
Henry skrev:

Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
haha är tillräckligt påläst.. men tydligen så kan jag mer än vad du kan i praktiken... en midrace moped gör du runt 120km/h med, det mer bättre axx och effekt över hela registret. det orkar säkert vara ur BEROENDE PÅ UTVÄXLING! mopeden min gör iaf runt 85-90 UPPMÄTTA och riktigt km/h oavsett vad du tror och axxar ifrån allt utan ny cylinder upp dit som jag har kört mot..

btw angående hur man pratar i ett forum så ingår nog inte "JÄVLA FUCKOS" i hur man vårdar sitt språk? eller hur? med 14/53 drevning och bara rör får du en utväxling på 1:3,8 vilket är för högt för att mopeden ska orka varva ur med endast ett rör.

jag skrev att jag var tvungen att säga det innan.


120? det gör knappt en hyper grabben.

som sagt: www.moppenet.com
Är du sjuk?? mIn poalren som knappt har midrace åker ju för fan i 125!!!!!!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Fredde92 skrev:
DerbiDriver skrev:
Derbi_rider skrev:de kan du lista ut själv på detta sätt varvar den över 8000rpm så är den ostrypt varvar den inte över så är den strypt
men asså min har varvräknare kan lätt komma upp till så den står till över 12 000, e de då ostypt cdi jag har? :shock:
ja, du har en ostryp CDI-box. med en strypt hade den aldrig varvat så mycket.

MVH Fredde
Stämmer ^^, 06:or o framåt är spärrade på 10000, och äldre lite lägre ändå tror ja.....

Annars är CDI:n defekt, man kan bränna ut den genom att stå o frivarva, vilket sliter... Fråga mj inte hur, men de går men de ä inte nyttigt för motorn iaf
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
chifen skrev:
Henry skrev:

Är du också mytoman?


"mätt med bil"

Världens äldtsa fuckobegrepp.

Kört en Senda med MHR replica rör ( iprincip samma som gianelli ) Med 14/53 och den gjorde runt 90.

Tänk på att bilar itne heller visar rätt.

hahaha är du ett ägghuvud? MHR replica röret går inte alls lika bra som gianelli gör på derbis cylinder... ledsen henry...


Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
Du sa att din gjorde 90 med 14/53 drev va??? Exakt de gjorde min förra x-trme 06, men original cdi:et.. Och du säger att du åker me ostrypt???

En ostrypt me 14/53 gör ca 100 iaf, vilket en annan av mina polares Derbi Senda drd racing 06 gjorde, med samma trimm. Visst han har 17,5 m förgasare, men annars ingen större skillnad
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:
Henry skrev:
chifen skrev:
hahaha är du ett ägghuvud? MHR replica röret går inte alls lika bra som gianelli gör på derbis cylinder... ledsen henry...


Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
Du sa att din gjorde 90 med 14/53 drev va??? Exakt de gjorde min förra x-trme 06, men original cdi:et.. Och du säger att du åker me ostrypt???

En ostrypt me 14/53 gör ca 100 iaf, vilket en annan av mina polares Derbi Senda drd racing 06 gjorde, med samma trimm. Visst han har 17,5 m förgasare, men annars ingen större skillnad


Yepp, min gör 90 ärliga.

Din gör 100 i din fantasi.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

min gjorde inte, en av mina polares moppar gjorde, min gick i 90, och min nya i 90 me
eeebenjamin
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 5 december 2007, 21:56
Ort: Getinge
Kontakt:

shennna

Inlägg av eeebenjamin »

shenan HAHA... Tk är lätt ett av det bästa till drac min gjorde 105 på bimättnig men det stämmer väl inte te 100 men den gjorde runt 100+ med drevnig 12-50...;)
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

de fanns en video på youtube, ja tror de har tagit bort den men då vare en Senda,,MK thrower 13/53 som gjorde 102? :D
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

de kan mkt väl stämma xD, som ja har sagt, min polares moppe gjorde 102 med 12/52...... Så de är inte omöjligt
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

ja det är ju lovande, när man har samma setup :P men mätarn går ju bara till 80 :?
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

david92 skrev:ja det är ju lovande, när man har samma setup :P men mätarn går ju bara till 80 :?
jo visst gör den de, men de går ju att avgöra själv, mätarnålen fortsätter ju typ till 110 eller nå...

Men han mätte me bil, därför fick han fram siffran
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

jo visst, men han hade cykelmätare(cykeldator) :wink:
btw videon va kvar [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=32_V51Md48g[/youtube]
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
chifen skrev:
Henry skrev:

Måste bara säga det, JÄVLA FUCKOS.


Ni vet verkligen INTE ett jävla skit ni torr att Gaanelli är ett HELT annorlunda rör än MHR replica och ni tror en moped med effekt gör över 100 blås det fgör ju knappt en MID-RACE moped.

Ni behöver VERKLIGEN läsa på det ni pratar om och lära er hur man BETER sig på ett forum och hur man skriver, kolla in denna sida www.moppenet.com

Men antagligen är ni väll för kassa för att skriva en anledning.

Och du bensinskalle jag förklarar för dig attt du har fel, jag hackar inte på dig.


Och VART någon stans tror ni inte en moped med MHR replica rör och 14/53 samt ostrypt cdi ( som var så viktigt att nämna för er för ni förstog uju inte att det var en SJÄLVKLARHET på Senda när man kör trim) Inte skulle orka varva ur? OM den gör det är det inte långt ifrån och man känar inte mycket på det sista sådant fall...

Köp röret och pröva, alternativt läs på på det är LIKT gianelli det är ett HÖGVARVIGT sport-rör visst FAN orkar det varva ut.
haha är tillräckligt påläst.. men tydligen så kan jag mer än vad du kan i praktiken... en midrace moped gör du runt 120km/h med, det mer bättre axx och effekt över hela registret. det orkar säkert vara ur BEROENDE PÅ UTVÄXLING! mopeden min gör iaf runt 85-90 UPPMÄTTA och riktigt km/h oavsett vad du tror och axxar ifrån allt utan ny cylinder upp dit som jag har kört mot..

btw angående hur man pratar i ett forum så ingår nog inte "JÄVLA FUCKOS" i hur man vårdar sitt språk? eller hur? med 14/53 drevning och bara rör får du en utväxling på 1:3,8 vilket är för högt för att mopeden ska orka varva ur med endast ett rör.

jag skrev att jag var tvungen att säga det innan.


120? det gör knappt en hyper grabben.

som sagt: www.moppenet.com
hitta en hyper som inte gör 120 så gör du det bra :P måste vara en idiot till att trimma... och mestadelen en hypercross moppe inte går så fort är pga däcken och luftmotståndet när luften slår mot motorn då det blir sån jävla turbulens efter som det inte är någta kåpor där. får du inte ca 20hästar på ca 150kg att gå gör du ett dåligt jobb... sluta tro på allt då hör från moppenet och stick ut och ta reda på hur saker är.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

david92 skrev:jo visst, men han hade cykelmätare(cykeldator) :wink:
btw videon va kvar [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=32_V51Md48g[/youtube]

nice nice, jo cykelmätare hade polarn min också, men den visa fel hela tiden xD
mt5a_stunt
Kinaraket
Inlägg: 965
Blev medlem: 6 oktober 2007, 10:16

Inlägg av mt5a_stunt »

en pro race moppe gör ju fan 135 me underligande mk rör å en hypper gör fan mer än 120
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

mt5a_stunt skrev:en pro race moppe gör ju fan 135 me underligande mk rör å en hypper gör fan mer än 120
Ja säger de, finns ju gott om moppar som kommer över 120 xD
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

japp :) men sedan ser effektregistret på dem ut som grand canyon eller hur de nu stavas xDtyp:
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev: haha är tillräckligt påläst.. men tydligen så kan jag mer än vad du kan i praktiken... en midrace moped gör du runt 120km/h med, det mer bättre axx och effekt över hela registret. det orkar säkert vara ur BEROENDE PÅ UTVÄXLING! mopeden min gör iaf runt 85-90 UPPMÄTTA och riktigt km/h oavsett vad du tror och axxar ifrån allt utan ny cylinder upp dit som jag har kört mot..

btw angående hur man pratar i ett forum så ingår nog inte "JÄVLA FUCKOS" i hur man vårdar sitt språk? eller hur? med 14/53 drevning och bara rör får du en utväxling på 1:3,8 vilket är för högt för att mopeden ska orka varva ur med endast ett rör.

jag skrev att jag var tvungen att säga det innan.


120? det gör knappt en hyper grabben.

som sagt: www.moppenet.com
hitta en hyper som inte gör 120 så gör du det bra :P måste vara en idiot till att trimma... och mestadelen en hypercross moppe inte går så fort är pga däcken och luftmotståndet när luften slår mot motorn då det blir sån jävla turbulens efter som det inte är någta kåpor där. får du inte ca 20hästar på ca 150kg att gå gör du ett dåligt jobb... sluta tro på allt då hör från moppenet och stick ut och ta reda på hur saker är.
ja du kan ju börja med att kolla på typ 90% av alla hypers som finns.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

men lille henry.. det går oftast inte att köra med än 110 med crossdäck.. den teoretiska toppfarten blir högre. de kan du ju räkna ut själv... eller? beror ju såklart på utväxling. kör du typ 14/50 så kommer du upp i 120+ kan jag lova dig... om du kör med sm däck
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Användaren Henry har rätt - håll er till topic nu grabbar!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

han har fått svar på sin fråga redan.. tråden kan tas bort nu :P men vadå rätt? har du läst vad vi snackar om och vet vad du pratar om så vet du att det är fel xD iofs beror det ju såklart på annat toppfarten oxå. och jag skiter i den ändå axxet som är viktigt :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

för att få så hög acc och top som möjligt så ska man dreva moppen så den precis orkar varva ur på så lätt drev som möjligt... drar den till 10000 varv me 13 drev fram så kanske den är lite för tung??

då kanske motorn orkar dra till 12.000 varv på 12 drev istället, typ till cylinderns effektkurvas slut kan vi säga xD.. Då har man bättre acc, men teoretiskt samma toppfart. Högre varv+lättare drev=låga varv+tunga drev. Sen kanske man byter ner ett steg till, men då kanske man får för låg topp och bara tokvarvar istället xD.

Allså där ligger ju gränsen för vad man kan toppa, den teoretiska gränsen ^^ , så självklart kan en hyper komma upp över 120 om man drevar rätt, sen som ni säger så kan man inte köra hur snabbt som helst me crossdäck, men man brukar inte köra en hyperrace moppen som ska toppa högt utan att köra me sm däck xD
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hehe jo :P men du skriver bara om iprincip de jag skrivit innan xD men sant
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:hehe jo :P men du skriver bara om iprincip de jag skrivit innan xD men sant
jo men vi kan kalla de en snygg sammanfattninga av våra diskusioner xD
Låst