smart, finns nåt som heter ecodriving. Klart att den drar mer om du ligger och gasar fullt.DT50x 06 skrev:jag ligger nästan på full gas hela tiden, men tycker inte den borde dra över 0,5 per mil :OPekkari13 skrev:du kanske kör på full gas för de mesta ?ju mer man gasar ju mer bensin drar den
jo det fattar väl jag också, men inte fan ska den dra ca 0.5-0.6 milen ändå?bensinskalle skrev:smart, finns nåt som heter ecodriving. Klart att den drar mer om du ligger och gasar fullt.DT50x 06 skrev:jag ligger nästan på full gas hela tiden, men tycker inte den borde dra över 0,5 per mil :OPekkari13 skrev:du kanske kör på full gas för de mesta ?ju mer man gasar ju mer bensin drar den
Om du ligger med fullgas så det forsar bensin genom munstycket hela tiden för fulla muggar är det väl inte så farligt med 0,5? När du har dragit pluggen så går förbrukningen upp, man kan räkna med ca 0,3 original och den brukar öka med 70-110% när det börjar trimmas.DT50x 06 skrev:jo det fattar väl jag också, men inte fan ska den dra ca 0.5-0.6 milen ändå?bensinskalle skrev:smart, finns nåt som heter ecodriving. Klart att den drar mer om du ligger och gasar fullt.DT50x 06 skrev: jag ligger nästan på full gas hela tiden, men tycker inte den borde dra över 0,5 per mil :O
okej jag trodde att det va något fel typ att den fick för mycket efter som jag bara kom 12-13 mil på en tank men det kan säkert stämma det du sägerchifen skrev:Om du ligger med fullgas så det forsar bensin genom munstycket hela tiden för fulla muggar är det väl inte så farligt med 0,5? När du har dragit pluggen så går förbrukningen upp, man kan räkna med ca 0,3 original och den brukar öka med 70-110% när det börjar trimmas.DT50x 06 skrev:jo det fattar väl jag också, men inte fan ska den dra ca 0.5-0.6 milen ändå?bensinskalle skrev: smart, finns nåt som heter ecodriving. Klart att den drar mer om du ligger och gasar fullt.
När du väl är uppe i fart är det ju onödigt att hålla fullt, ofta kan man nästan gå ned på halvgas eller iaf 2/3dels gas och ändå behålla hastigheten ganska bra. Håll in kopplingen i nedförsbackar går ju också bra om man vill spara lite på både motor och bensin, men håll dig ifrån att motorbromsapuchmogge skrev:hur ska man köra för att den ska dra så lite så möjlit ska man köra typ som ecodriving på en bil eller?