ja det är en plugg isletet på röret men det gör ingen större skillnad om du tar väck den det du ska göra är att ta bort insugspluggen och byta till större förgasare elr borra upp den du redan har...
TK_DRAC skrev:ja det är en plugg isletet på röret men det gör ingen större skillnad om du tar väck den det du ska göra är att ta bort insugspluggen och byta till större förgasare elr borra upp den du redan har...
Okej tack
Dom säger att sachs inte tål att trimmas, stämmer det ?
TK_DRAC skrev:ja det är en plugg isletet på röret men det gör ingen större skillnad om du tar väck den det du ska göra är att ta bort insugspluggen och byta till större förgasare elr borra upp den du redan har...
Okej tack
Dom säger att sachs inte tål att trimmas, stämmer det ?
De är ju helt tvärt om.. de är så trimvänliga som de går vad jag vet
Det finns inte större än "60"cc (egentligen 54cc) till de gamla sachsmotorerna, dessa levererar någonstans runt 4-5hk med en svindyr 17mm bingförgasare. 70cc finns till 505-motorn, men dom har inte en skruv gemensamt med dom som sitter på Compacten.
Det sitter ingen strypning i avgasröret. Det som finns i röret finns för att dämpa ljudet, sedan att det kanske begränsar effekten när man börjar trimma är en helt annan historia...
Compacten har en rätt vek ram, och vid trimning får man lätt sprickor i tanken vid bakre motorfästet. Grabbarna på Speedriders forum har koll på en "standardförstärkning" till ramen som rekommenderas vid trimning av dessa moppar.
Om du hade läst mitt inlägg så hade du vetat att 505-motorn inte sitter på compact och att det finns en förstärkning som brukar användas på trimmade compacter.
jag tycker du ska köpa en zundapp mustang mamba vi har 3 sånna och 2 av dom går i 55-60 och vi har filat lite i insuget och kör med ett trimmrör och drevning. vill du ha mer fart så klämm på en 70cc, scooterrör, 16 framdrev o större förgasare så gör den gasres på 2an:D den gör nog uppot 80 fast det är en 4växlad motor