problem med slidern :(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jezzee
Elmoped

problem med slidern :(

Inlägg av jezzee »

tjena har lite problem med moppen. tidigare så körde jag med orginal cylinder,trim rör,sport luftfilter,19mm förgasare,hårdare tryck fjäder och kopplings fjädrar och andra variator vikter. men så släppte låsningen till kolv bulten så den skar. så då köpte jag ny cylinder och så satte jag på orginal förgasare och luftfilter så enda trimmet jag har nu är trimm rör och det som jag har ändrat i variatorn men nu låter moppen så konstigt och går så dåligt nån som har en aning om vad det kan vara? det skulle vara till stor nytta med lite hjälp :)
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

skulle va till stor nytta om du skriver vad för cylinder? är det 70cc ska du helst ha 19mm förgasaren.
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

låter konstigt? det är inte bara så att du var van vid "sportluftfiltersljudet"?:P
Och när du byta tillbaks till orginalförgasaren, har du bytat munstycke i den?
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Förklara lite närmare om vad som låter konstigt. Vart kommer det konstiga ljudet från, är det från variatorn eller någonannanstanns? Om du har sportfilter så blir ljudet annorlunda och oftast högre och detta är normalt. Är det skrammelljud i variatorn bör du montera av och kolla närmare vad ljudet orsakas av.
Ljud i motorn kan också orsakas av slitage i motorn..t ex sliten vev och andra lager som utsatts för hård påfrestning.
Har du tidigare haft en actioncylinder i 70cc och inte bytat veven mot en som klarar denna cylinder kan det nu finnas hårda slitage i motorn som orsakar ljudet. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
jezzee
Elmoped

Inlägg av jezzee »

tidigare hade jag en 70cc sport sen när jag satte på orginal så körde jag med den och allt lät bra då men sen så skärde den så jag köpte en ny orginal cylinder och sen dess tycker jag att den låter lite konstigt det låter nästan som att det går lite tungt eller nått sånt och man hör ju nästan inte ens ljudet från avgas röret så jag tänkte om det kanske är nått med cylindern då efter som den lät och gick bra med den andra orginal cylindern men men inte vet jag vad det kan vara e? :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

jezzee skrev:tidigare hade jag en 70cc sport sen när jag satte på orginal så körde jag med den och allt lät bra då men sen så skärde den så jag köpte en ny orginal cylinder och sen dess tycker jag att den låter lite konstigt det låter nästan som att det går lite tungt eller nått sånt och man hör ju nästan inte ens ljudet från avgas röret så jag tänkte om det kanske är nått med cylindern då efter som den lät och gick bra med den andra orginal cylindern men men inte vet jag vad det kan vara e? :)
Satt kolven åt rätt håll?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög

Inlägg av Team.Alibaba »

avgasröret sotat igen?
jezzee
Elmoped

Inlägg av jezzee »

det har inte sotat igen :)
jezzee
Elmoped

Inlägg av jezzee »

bensinskalle skrev:
jezzee skrev:tidigare hade jag en 70cc sport sen när jag satte på orginal så körde jag med den och allt lät bra då men sen så skärde den så jag köpte en ny orginal cylinder och sen dess tycker jag att den låter lite konstigt det låter nästan som att det går lite tungt eller nått sånt och man hör ju nästan inte ens ljudet från avgas röret så jag tänkte om det kanske är nått med cylindern då efter som den lät och gick bra med den andra orginal cylindern men men inte vet jag vad det kan vara e? :)
Satt kolven åt rätt håll?

ja kolven sitter åt rätt håll :)
Låst