Aerox dör vid fullgas

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
thule_92
Elmoped

Aerox dör vid fullgas

Inlägg av thule_92 »

Tjenare syrran har problem med sin aerox en 07a gått 200 mil helt orginal aldrig trimmad. När man kör med den s går den hur fint som helst upp till 7000varv sen dör den bara när man kommer upp där släpper man gasen o sänker varvet går den hur fint som helst igen :) vad kan felet vara :)
En Rieju drac nu igen ;)
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

rengör förgasaren, titta luftfiltret så de inte e ihoppsatt.. Kan ju inte va större munstycke eftersom den e original... men testa de jag sa först.
thule_92
Elmoped

Inlägg av thule_92 »

ok aa ska testa det :)
En Rieju drac nu igen ;)
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

thule_92 skrev:ok aa ska testa det :)
gör så;)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Min betedde sig så när jag fick problem med förgasaren. Ngt fel på flottören så att moppen fick för mycket soppa. Sedan efter en tid tvärstannade den och hela luftburken blev full av bensin.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja den mest sannolika variabeln som kan ställa till med problem är just flottören, då den är ganska känslig. Ta bort flottörskålen, kolla så att flottören löper fint och tätar. Kika guide om du inte vet riktigt ;) FInns en som heter "allt om förgasare på cross/sm" Men de är samma princip som på scootern ;)

btw: Kan också vara tjuvluft men då borde den gå sämre på tomgången...

Kan även vara choken ( om de är automatchoke/ elchoke ). Testa att köra moppen så att den dör o har sig och stäng av den direkt efter och kolla färgen på munstycket. Är de svart/ mörkt så är de antingen flottören som släpper fran för mycke bensin eller så är de choken som ligger i. Vitt så är de förmodligen tjuvluft
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst