Dog nästan på full gas

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Herman^
Elmoped

Dog nästan på full gas

Inlägg av Herman^ »

tjena har en sym jet med Hebo rör (pluggat) dragen v-ring och vikterna som följde med röret när jag körde ner för en backe så var jag runt 75/80 och då dog den nästan som tur va så märkte jag att det hände så jag stannade och kollade om det var något fel med den men jag hittade inte något. så jag körde vidare utan problem :shock:. så nu undrar jag var det var för fel?
(jag kör på orginal munstycke)

//Herman^
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

Men.... byt munstycke...
Användarens profilbild
Herman^
Elmoped

Inlägg av Herman^ »

ja jag vet att jag ska göra det men jag undrar varför just vid 75/80 och behövst det vekligen då och hur mkt iså fall
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

bytt munstycke fuckface...alltid lika roligt "min moppe går dåligt!?!? trimmat den och kör original munstycke, vade fel!?!?"
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Herman^ skrev:ja jag vet att jag ska göra det men jag undrar varför just vid 75/80 och behövst det vekligen då och hur mkt iså fall
med pluggat behövs inte så mycke större men varför inte plugga ur? trimmat som trimmat :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Herman^
Elmoped

Inlägg av Herman^ »

[quote="Tuta"][quote="Herman^"]ja jag vet att jag ska göra det men jag undrar varför just vid 75/80 och behövst det vekligen då och hur mkt iså fall[/quote]
med pluggat behövs inte så mycke större men varför inte plugga ur? trimmat som trimmat :P[/quote]
va :?
Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög

Inlägg av Team.Alibaba »

ja för att när du kommer upp i tex. 5000 RMP. så vill den ha mer bensin och då har du för litet och då dör den bort. byt munstycket bara.
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

Men när moppen går upp i varv så får den för dåligt blandning så inte det kan tända det är därför moppen håller på att dö somsagt Byt upp munstycke kanske 5str men du får börja med en större och prova dig fram till den optimala ;)
henric92 skrev:bytt munstycke fuckface...alltid lika roligt "min moppe går dåligt!?!? trimmat den och kör original munstycke, vade fel!?!?"
varför så drygt det här är väl forum som man ska hjälpa varandra alla har varit nybörjare en gång i tiden :?
Senast redigerad av eggi den 10 augusti 2009, 18:09, redigerad totalt 1 gånger.
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
Herman^
Elmoped

Inlägg av Herman^ »

[quote="eggi"]Men när moppen går upp i varv så får den för dåligt blandning så inte det kan tända det är därför moppen håller på att dö somsagt Byt upp munstycke kanske 5str men du får börja med en större och prova dig fram till den optimala ;)[/quote]

ok tack
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

eggi skrev:Men när moppen går upp i varv så får den för dåligt blandning så inte det kan tända det är därför moppen håller på att dö somsagt Byt upp munstycke kanske 5str men du får börja med en större och prova dig fram till den optimala ;)
henric92 skrev:bytt munstycke fuckface...alltid lika roligt "min moppe går dåligt!?!? trimmat den och kör original munstycke, vade fel!?!?"
varför så drygt det här är väl forum som man ska hjälpa varandra alla har varit nybörjare en gång i tiden :?
om man köper trim rör och lyckas sätta på det, dra v-ring och byta vikter är man smart nog å veta man ska byta munstycke
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Trevligare språk henric! Vet att du tröttnar på samma fråga, de gör ja också, men balla inte ur och gör de värre själv ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

bensinskalle skrev:
Trevligare språk henric! Vet att du tröttnar på samma fråga, de gör ja också, men balla inte ur och gör de värre själv ;)
note taken, ska skärpa mig sorry
Bild
Låst