Jag har ett laser xpro krom på min speedfight 2 ac 05
Det låter inte som det borde när man kör i full gas då låter det som min orginalrör nästan. men när man startar låter det bra.
moppen axxar segt och har inte högre topspeed vad ska man göra??
jo det går med väggisolering i ljuddämparen, och nej det brinner inte upp jag har kört minst 400 mil med mitt samma med min polare fast han har kört 800 mil med det, utan att det fattat eld så det är inga problem ;P
har en cpi aragon gp den gör ca 75-80 med malossis multivar och laser xpro. men om man drar pluggen ur laser xpro röret. hur mycket fortare kommer moppen gå?? ungefär
assså desto fortare den går ju mer varavar ju den och då låter den ju mer men ligger du och kör i orginal hastighet så låter det ju samma som orginal8)
aerox08, nej det är inte helt rätt. det beror på godsets tjocklek (dvs i expansionskammaren och ljuddämparen), kvalitet och mängd ljuddämparull i både expansionskammeren och ljuddämparen, ljuddämparens uppbyggnad samt hur mycket avgasaer som produceras. (glömmde säkert något)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
mopeden är en malaguti f12 00 luftkyld. Jag har stage 6 50cc alu sport cylinder och dellerto 17.5 förgasare och undrar vilket rör som kommer ge bäst toppfart under 2000 samt hur fort detta kommer gå med rätt inställning? utan plugg och v ring dragen ofc.
Det finns en plugg precis vid mynningen mot utblåset på cyllindern denna är fäst med två loppor, det var inga problem att ta bort dessa med dremeln.. Men det sitter ju en plugg till inne i dämparen precis i skarven mellan krök och dämp, Hur tar man bort denna plugg?? Den sitter ju inne i dämparen.
Tjah , min moppe går mycket bättre när den inte är helt upp värmd, när den är varm varvar den inte riktigt lika bra som innan , någon som vet vad det kan vara? tror det kan vara något med avgasröret?
Tjaa! Undrar vilket rör som ger bäst effekt, är sugen på nått stage 6 under 2000kr. hur mycket ökar accet och hur många hk blir det? kör nu med ett nästan opluggat orginalrör till aerox
JoppeM skrev:Tjaa! Undrar vilket rör som ger bäst effekt, är sugen på nått stage 6 under 2000kr. hur mycket ökar accet och hur många hk blir det? kör nu med ett nästan opluggat orginalrör till aerox
Beror på helt va du vill ha för rör? Hög eller lågvarvigt? ska du stunta eller?
tja
har en aerox med den här setupen
yasuni z rör
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 19 mm
och lite små grejer
moppen gör 93 men mitt rör är ju inte så bra vilket rör tycker ni att jag skall köpa istället för att få en så snabb aerox som möjligt