Tja jag har tänkt att styla min dt50 lite men vet inte riktigt vad jag sak göra med den, så ni kan gärna få komma med förslag på vad jag kan göra, och kanske lite trim tips också jag har dragit pluggen i den
bort med bögan, bort med blinkers, bort med backspegel, ktm-kitta, däckpenna, ny diod-baklampa, höjj (men tycker den ser bra ut nu), polera nåt tex fälgarna så dom glänser lite.
Där har du en del
TobbaN skrev:bort med bögan, bort med blinkers, bort med backspegel, ktm-kitta, däckpenna, ny diod-baklampa, höjj (men tycker den ser bra ut nu), polera nåt tex fälgarna så dom glänser lite.
Där har du en del
vad menar du med ktm-kitta? ska jag köpa nya miniblikers då? hur mycket ska jag höja den isf?
TobbaN skrev:bort med bögan, bort med blinkers, bort med backspegel, ktm-kitta, däckpenna, ny diod-baklampa, höjj (men tycker den ser bra ut nu), polera nåt tex fälgarna så dom glänser lite.
Där har du en del
vad menar du med ktm-kitta? ska jag köpa nya miniblikers då? hur mycket ska jag höja den isf?
Ktm-kitta = skaffa Ktm platta & ktm framskärm
Nja, det bestämmer du själv. Men jag tycker det är snyggare att köra utan blinkers
2cm eller nånting bör väl bli bra
Där har du en del
Nja, det bestämmer du själv. Men jag tycker det är snyggare att köra utan blinkers
och en ktm platta är?
jag hade tänkat att va lite laglig iaf så då blir det nog miniblikers
okej
DT50x 06 skrev:
och en ktm platta är?
okej
Den svarta fram-kåpan på denna bilden är en Ktm-platta
TobbaN skrev:
och en ktm platta är?
okej
Den svarta fram-kåpan på denna bilden är en Ktm-platta
okej, jag tycker inte att en ktm platta är så snygg,
TobbaN skrev:
Biltema.
Styret & fästen går på knappt 500kr.
Riktigt billigt om man jämför med andra fatbars, där tex bara fästen kostar 500kr och styrena 1000kr +.
okej, problemet är bara det att deti nte finns något biltema på gotland och jag hittar inte styret på biltemas hemsida
Om du söker på "styre" och går in på sida 4, så ska det finnas där och fästen med
ojojoj! detta har inte kommit långt, men det är så jädrans svårt att bestämma styling åt andra eftersom smaken är som baken.
Men försök strippa den lite som många säger ta bort bögläppen blinkers allt onödigt som man verkligen inte behöver antar att du ska ha plåt annars ede ju skit samma o trimma men bygg en undertail, själv tycker jag att svart vitt och kromat är ett jävligt snyggt tema till crossmopeder.
polera framgafflarna, lacka oken svarta eller röda, polaera fälgarna nav ekrar mm polera motorblocket osv, btw vit undertail med svart plast och nån vit plastdetalj, gärna galler i alla hål som finns på plasten=)
Om du nu ska trimma så slit bort plåten, btw så är jag inte så hi tech på dessa mopeder men oftast är det rätt lätt att trimma AM6 motorerna någorlunda. men typ Hebo - Cylinderkit (Manston Racing) 70cc (AM6) med ett avstämt rör till den cylinder och typ 24-28mm förgasare + insug och om det behövs membran.. verkar som moppen är ny och dragen plugg sliter inte jätte mycket på vevstaken så tror den pallar med en manston cylinder =)