Tja, satte på stage6 70cc kitt idag+ ett techigas rör+större munstycke, efter jag hadde monterat allt så starta den och så går den piss man måste ha full gas annars dör den och med full gas så varvar den knappt något bakhjulet rör sej inte något o den går dåligt släpper man gasen så dör den, toplockspackningen var dålig kan det vara det som är felet?
en större förgasare gör så att den får mer luft+bensin?? äre inte bara att sätta i större munstycke+justera luftskruven lr byta till uppet filter för att få mer luft? så varför ska ja byta förgasare????
det ska gå att köra 70cc och trimrör på orginal förgasare men du måste va jävla hejare på att ställa in då, vikter måste även bytas, kopplingsfjädrar, tryckfjäder.
tog av luftburken och skruva ut luftskruven o då gick den bättre men inte bra så då måste ja byta förgasare? men ska ja ta 17.5 lr 19? behöver man byta något mer än själva förgasaren tx insug lr passar orginal?
17.5 går men om du vil ha mer kräm i den så ta mellan 17.5 och 24. du kanske få byta munstycken och trottel nål, sen om du har orginal insug kan det va bra och byta det
Är annat insug ett måste för att kunna montera en förgasare tx 17,5 lr 19mm?, passar insug ifrån tx speedfighter lr några andra eller måste det vara till just min?
yamaha-jogr skrev:Är annat insug ett måste för att kunna montera en förgasare tx 17,5 lr 19mm?, passar insug ifrån tx speedfighter lr några andra eller måste det vara till just min?
jimmie93 skrev:17.5 går men om du vil ha mer kräm i den så ta mellan 17.5 och 24. du kanske få byta munstycken och trottel nål, sen om du har orginal insug kan det va bra och byta det
Vrf skulle han behöva byta nålen för??
Bara dumt i mitt tycke.. 19 eller 21 är lagom. Ha luftskruven 1,5 varv ifrån botten och byt sedan munnstycke tills du märker att stifter är ungefär gyllenbrunt. Då får den en lagom mängd bränsle
Tja igen, har köpt en 17,5 den går någolunda bra på lågfart-nålen men om ja drar full gas så vill den BÖÖÖÖP lr lixom dö, har testat stl 100-120-110-95 munstycke vet inte riktigt vilket den gick bäst med?, den går inte med luftburken på. har justerat luftskruven lite olika in och ut har blivit lite bättre ibland men inte bra.