Vilket lågfartsmunstycke till Dellorto PHBG 19mm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
abzorbit
Elmoped

Vilket lågfartsmunstycke till Dellorto PHBG 19mm

Inlägg av abzorbit »

Hej!

Har trimmat min Neos 2001, nu när jag startar den första gången med allt monterat så går det ganska dåligt på tomgång och på lågvarv : ( när jag kommer upp i högre varv så går den som fan vid 75-80 så drar den riktigt bra känns som jag kommer upp till 90-100km.. Men jag har inte kunnat köra ut den helt..

När jag drar på vid start och innan jag kommit upp i högre hastighet så går den dåligt varvar inte och har dålig acceleration.

Huvudmunstycke som sitter på nu är 102mm innan hade jag 110mm, men den gick bättre på 102 på högre varv.

Frågan är nu vad jag ska ha för lågfartsmynstycke? nu sitter en 45mm på.
Den satt på när jag fick förgasaren.

Ska jag ha ett mindre eller större lågfartsmunstycke?

Har monterat följande på min Neos 2001.

Polini - Cylinderkit (Corsa) 70cc
Dellorto - Förgasare (Stage6 Racing) PHBG 19 mm
Stage6 - Kabelchoke (PHBG)
Tecnigas - Avgassystem (Next R)
Polini - Luftfilter (90°) Racing

Tacksam för snabbt svar!

//Abzorbit
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

prova istället att byta till lättare vikter. om den får för lite bensin på lågvarv så är det billigare att höjja nålen än att mixtra med lågfartsmunstycke. men somsagt, låter som att det är för tunga vikter alternativt för klena kopplingsfjädrar.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
abzorbit
Elmoped

Inlägg av abzorbit »

Tack för snabbt svar!
tror jag köper ett par lågfartsmunstycken till.. det är mest troligt att den får för lite soppa på låga varv och inte för mycket, så dom får bli större en det som sitter på nu..

Vad rekomenderar du för variator som gör att jag får bra bottendrag samt bra toppfart? drar sämre i botten nu än med orginalcylindern men när den kommer upp i varv går den som bara den : )

//Abzorbit
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

abzorbit skrev:Tack för snabbt svar!
tror jag köper ett par lågfartsmunstycken till.. det är mest troligt att den får för lite soppa på låga varv och inte för mycket, så dom får bli större en det som sitter på nu..

Vad rekomenderar du för variator som gör att jag får bra bottendrag samt bra toppfart? drar sämre i botten nu än med orginalcylindern men när den kommer upp i varv går den som bara den : )

//Abzorbit
Så är de när man kör trimmat, tvåtaktare drar bara på högvarv ;)

Lättare vikter för att få drivet längre upp i varvtalsregistret så att variomatiken drar när motorn är i effektkurvan
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst