wuedde skrev:Vilken sorts kopplingsfjädrar tror ni att jag ska ha på min speedfight som har technigas nest r, dragen v-bricka och sportluftsfilter?
Tror ni att jag ska behöva byta till hårdare tryckfjäder eller räcker det med kopplingsfjädrar?
Ingen som vet? tänkte in till återförsäljaren imorron och handla!
Kan även berätta att kopplingen "greppar" vid 44km/h ungefär...
TobbaN skrev:
"Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
sätt på både kopplingsfjädrar och tryck fjäder jag vet inte om det är så på din men jag satte på nya kopplingsfjädrar och då acca den direkt men den lagga lite ibland om man låg i 80 tex sen dog den ner till 65 kanske så sen bytta jag tryckfjäder och då löste det sig??
aeroxr08 skrev:sätt på både kopplingsfjädrar och tryck fjäder jag vet inte om det är så på din men jag satte på nya kopplingsfjädrar och då acca den direkt men den lagga lite ibland om man låg i 80 tex sen dog den ner till 65 kanske så sen bytta jag tryckfjäder och då löste det sig??
Ja, men men kan bero på tryckfjädern.
Men vilka sorts fjädrar ska jag ha?:P
TobbaN skrev:
jag vet inte men det va så på min men jag har aerox
jag har typ samma setup som dig och jag har 40% kopplingsfjädrar 22%tryckfjäder så runt där tror jag
Jag får inte av det stora muttern som sitter på kopplingen (inte den som sitter utanpå, utan innaför kopplingsklcokan), den siter hårt som fan.
Någon som har något tips?
TobbaN skrev:
sätt kopplingen i ett skruvstäd
ta en polygrip o lossa muttern sentar du hjälp av en kompis som kan trycka ihop remskivorna sen kan du typ snurra av muttern för han den gör du ungefär samma sak när de ska på igen
hej igen!
Vi fick inte av den jävla muttern, men så skulle vi till en kompis så jag satte på allt igen....men när jag sa köra iväg så kommer jag ingenstans, den bara står och varvar:S och jag fattar inte vad jag satte på fel!
Ja, remmen sitter på!:P
Någon som har någon idé på vad som jag kan ha gjort fel? jag ska plocka bort allt imorron och ta en extra titt igen;)
TobbaN skrev:
va exakt samma på min zip men det berodde på luftburken vilket jag inte riktigt förstår
men det blev bra närjag bytade tillbaks till sportluftfilter
men vet ej va felet kan var på din
sefio skrev:glömde tryckfjädern eller kopplingsfjädrarna?
haha, jag fick ju inte ens av dom:P
men kan det vara pga att vi smörjde in det hela rättså mycket så att remskivorna är för hala så att inte remmen greppar?:P
TobbaN skrev:
kallepalle skrev:haha, du ska alldrig smörja remskivorna, då slirar ju remmen bara. inte konstigt att du inte tar dig någonstans
haha, jag gjorde ju inte det med meningen!:P jag tog 5-56 på muttern, så fich jag ju massa på händerna och sånt sen har jag ju hållt i remskivorna mm:P
sefio skrev:jag sätter en 50 lapp på han råka fetta in kopplingslamellerna!
Vilka är det?:P
TobbaN skrev:
David FORCE skrev:vad är det för storlek på vikterna på en peugeot blazter r12.
är det någon idé att byta koplings fjärden fast man inte har trim får man bättre ax?
tack, en till fråga funkar dena kåpa till blaster r12 http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=2772
tycker att mitten delen på r12 ser störe ut en dom andra ludix och så harden ju två lampor istället för en.
hej jag undrar i fall man måste byta vikterna till ännu tungare eller lättare ifall man skaffar fly clutch i fall men redan har bytt ner till 4.3 för att man har trimrör?? inga krongliga svar måste jag byta igen ja eller nej.
KAN N¨N SVARA PŨMOIN FRÅGA`?!?!?!?!?
hej jag undrar i fall man måste byta vikterna till ännu tungare eller lättare ifall man skaffar fly clutch i fall men redan har bytt ner till 4.3 för att man har trimrör?? inga krongliga svar måste jag byta igen ja eller nej.
Johanss0n skrev:KAN N¨N SVARA PŨMOIN FRÅGA`?!?!?!?!?
Hej, jo tms classic rör det sig om
axxar inte alls bra från 0-10 , men sen från 10-30 så är det helt okej
Vill ha axxet enda från 0 vad ska man satsa på för vikter då?
(Men vill ändå inte förlora allt för mycket ac toppfarten )
///DEA!!