Körde med ostrypt cdi, giannelli, andra drev och hade 75 munstycke men många sa att de var för litet eller på gränsen så jag satte i 80 o drog luftpluggen och den går bättre nu men min fråga är då räcker munstycke 80?? det är en Derbi Senda 07
Robiin937 skrev:Körde med ostrypt cdi, giannelli, andra drev och hade 75 munstycke men många sa att de var för litet eller på gränsen så jag satte i 80 o drog luftpluggen och den går bättre nu men min fråga är då räcker munstycke 80?? det är en Derbi Senda 07
Möjligt att den går bättre med lite större munstycke, testa 83-85 och se om det blir bättre / sämmre.
75 behöver inte va för litet. polaren körd emed 75 i sin xtream 08 å gianelli. med större så börja den gå orent. man ska alltid börja på stor och prova sig neråt, för med så stort munstycke som möjligt (den ska ju ändå gå rent ofc) så mår motorn bäst.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
DerbiSM: ja okej var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke :)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
kallepalle skrev:75 behöver inte va för litet. polaren körd emed 75 i sin xtream 08 å gianelli. med större så börja den gå orent. man ska alltid börja på stor och prova sig neråt, för med så stort munstycke som möjligt (den ska ju ändå gå rent ofc) så mår motorn bäst.
75 me gianelli? Jag körde med 75 med endast sportluftfilter när jag hade min Derbi.
Men om hans gick bättre med 80 så är det ju möjligt att den går ännu bättre / likadant med större munstycke och då har man hellre det för som sagt så mår motorn bättre av det.
Robiin937 skrev:DerbiSM: ja okej var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke :)
Kallepalle: Jaa den gick ju bättre med 80 med dragen luftplugg. Först körde jag den med luftplugg o 80 i. Och höll du inne full gas då i kanske 5 sekunder så emellanåt tog gasen och emellanåt inte. Sen när jag drog luftpluggen varva den på som den ska. Bra
citerar mig själv häär
Tyder de jag skrev till kallepalle på för stort munstycke när jag hade luft pluggen i ?
Robiin937 skrev:DerbiSM: ja okej var lite tveksam på om de var för litet eller inte. Vill inte ta risken att köra med för litet munstycke :)
citerar mig själv häär
Tyder de jag skrev till kallepalle på för stort munstycke när jag hade luft pluggen i ?
Ja, troligtvis.
Men testa att byta till större munstycke, om den inte går sämre utav det så ha ett så stort munstycke som möjligt. Bara den går rent och inte blöddrar eller liknande.
citerar mig själv häär
Ja, troligtvis.
Men testa att byta till större munstycke, om den inte går sämre utav det så ha ett så stort munstycke som möjligt. Bara den går rent och inte blöddrar eller liknande.
Okej får göra det.
Tack för hjälpen
edit: men med tanke på att org munstycket var 63 kan jag ju inte gå upp hur mkt som helst? Det är ändå redan 17 storlekar upp liksom för detta lilla trimmet
Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Junne_94 skrev:Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Tack på förhand//Junne
testa med runt 85 till o börja med
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Junne_94 skrev:Vad ska jag ha för munstycke på min Derbi Senda R -98
Har denna setup
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Ostrypt CDI-box
*Sportluftfilter
Tack på förhand//Junne
testa med runt 85 till o börja med
ok, har beställt munstyckessats nu strl 70-102 så det är väll bara att börja testa när dom kommer
hejsan. hur gör ni när ni byter munstycke på drac ? har vanliga 12mm förgasaren, tar ni av luftburken och sen vrider hårt på förgasaren och öppnar grejen på undersidan? eller på något annat sätt?
beckvall, vad för förgasare, moped? om vi antar att du har en Derbi med 12mm förgasare så prova runt 80-85 huvudmunstycke. lågfarts behöver du inte byta, höjj bara nålen 1 snäpp
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller