yamaha dt50x sm -06

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
lankan
Elmoped

yamaha dt50x sm -06

Inlägg av lankan »

tja tsr!

Folk säger att det är strypta cdi-boxar på 06:orna
Men jag har inte märkt av det alls? Hur man nu märker att cdi är strypt vet jag inte, men har toppat min moppe i 86 ÄRLIGA, dock i världens nedförsbacke.
Är det verkerligen strypt cdi? och om det är det. Hur märker man av det?

tacksam för svar! :D

over 'n out!
Dtxrider
Elmoped

Inlägg av Dtxrider »

De är inte strypt CDI på 06:orna. Bara på 07 och uppåt :wink:
Starflow
Elmoped

Inlägg av Starflow »

vet inte hur det är riktigt på 06 men jag har en 07 och då borra jag ett hål i O et på Moric på cdi boxen och då vart min ostrypt du märker att den är strypt om du känner att det hakkar på höga varv och att du inte varvar ordentligt
Klén
Svårstartad skrothög

Inlägg av Klén »

Dtxrider skrev:De är inte strypt CDI på 06:orna. Bara på 07 och uppåt :wink:
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped

Inlägg av Whonz »

Klén skrev:
Något okunnigt svar då 07 har cdi strypning och inte 08an :)
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Whonz skrev:
Klén skrev:
Något okunnigt svar då 07 har cdi strypning och inte 08an :)
dock har väll 08an samma som 07an?
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

07 har moric boxen (strypning) och det har 08 och 09 också. vet att dom har för min kusin har en 08 med moric och sen en kompis som har 09 me moric den också! 04-06 har dock inga strypningar som stryper via tändningen
Bild
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped

Inlägg av Whonz »

Notn4 skrev:07 har moric boxen (strypning) och det har 08 och 09 också. vet att dom har för min kusin har en 08 med moric och sen en kompis som har 09 me moric den också! 04-06 har dock inga strypningar som stryper via tändningen
Då har fick de svaret när jag skulle trimma min 08a så borrade jag hållet i oet och de var bara massor med lampor som lös och bättre gick den inte, snackade med lelles återförsäljare av yamaha och fick svaret att de inte var någon cdi strypning så jag gissar bara att de inte är någon i 08an men eftersom denna tråd är om 06an kanske vi ska sluta diskutera de här
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

Whonz skrev:
Notn4 skrev:07 har moric boxen (strypning) och det har 08 och 09 också. vet att dom har för min kusin har en 08 med moric och sen en kompis som har 09 me moric den också! 04-06 har dock inga strypningar som stryper via tändningen
Då har fick de svaret när jag skulle trimma min 08a så borrade jag hållet i oet och de var bara massor med lampor som lös och bättre gick den inte, snackade med lelles återförsäljare av yamaha och fick svaret att de inte var någon cdi strypning så jag gissar bara att de inte är någon i 08an men eftersom denna tråd är om 06an kanske vi ska sluta diskutera de här

men om det var en box att borra i så var det också en strypning, för dom DT som inte har strypningar i tändningen har inte MORIC boxen alls! och om du frågade efter en CDI strypning så sa ÅF helt rätt, den fins inte en CDI strypning för moric boxen är inte CDIn... det är någonslags av elbox som stryper ner varven
Bild
Låst