crosshjälm fult på scooter-förare?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
emil1234567
Elmoped

crosshjälm fult på scooter-förare?

Inlägg av emil1234567 »

Hej har en liten fråga.

Ser det fult ut med crosshjälm på en förare som kör en orginalmoppe?
har själv en helt orginal och är sugen på crosshjälm men vet inte riktigt om det är snyggt, vad tycker ni?
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Det är inte fult :)
Min kompis kör med crosshjälm på sin Beta Ark, och det är inte fult alls tycker jag :)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
keeway:P
Svårstartad skrothög

Inlägg av keeway:P »

Det är absolut inte fult. desutom är crosshjälm skönare :D
EKMAN66
Varnad

Ekman

Inlägg av EKMAN66 »

japp
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Snyggare med integralhjälm på scooterförare. Passar fordonet mer ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
EKMAN66
Varnad

Inlägg av EKMAN66 »

mm det är det
Användarens profilbild
balliz
Elmoped

Inlägg av balliz »

keeway:P skrev:Det är absolut inte fult. desutom är crosshjälm skönare :D
håller med på båda punkterna:)
crosshjälmar är mkt skönare runt käken än intergral :wink:
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

och crosshjälm kan du ha googles på sig utan att skiten immar igen, samt att crosshjälm är så fan mkt snyggare.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Tycker du ska köra på crosshjälm, även om det är "fulare" på scooter-förare.

+Skönare
+Fläktar mer
+Immar inte igen
+Snyggare (Tycker jag!)

Finns inga minus, enligt mig.
f.d TSR-Crew
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

integral hjälm har generellt bättre skydd än crosshjälmar.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

sefio skrev:integral hjälm har generellt bättre skydd än crosshjälmar.
Beror helt på vad det är för hjälm man köper.

Kan säga att min crosshjälm är sjukt mycket bättre än min gamla integral när det gäller säkerhet.

Integralen jag hade satt inte ordentligt, även fast jag hade den storleken jag skulle ha. Och mindre hjälm var bara för jobbigt.

Min crosshjälm sitter åt runt käken och överallt, så den känns mycket säkrare. Har även ramlat en gång och slått i huvvet, och kan säga att jag inte kände ett skit.

Så köp en lite dyrare crosshjälm om du ska ha det.
Köpte min Fox för 2000, och den duger bra.
Dom gör riktigt bra hjälmar.
Bild
Exakt den hjälmen jag har. Och som du ser, så ser den lite tjockare och bättre ut än dom där hjälmarna man köper på tex Biltema m.m ^^,
Crosshjälm säger jag bara! :twisted:
f.d TSR-Crew
emil1234567
Elmoped

Inlägg av emil1234567 »

hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
jag har nyss köpt en inter..hjälm och de är inge vidare snyggt, så jag letar efter något relativt billigt och hittade en hjälm på biltema, söker ni på crosshjälm så kommer det upp en vit och en mörkgrå, den mörkgråa tänkte jag köpa, vad säger ni :)
http://www.biltema.se/
Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög

Inlägg av Team.Alibaba »

tkr crosshjälm.
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

TobbaN skrev:Tycker du ska köra på crosshjälm, även om det är "fulare" på scooter-förare.

+Skönare
+Fläktar mer
+Immar inte igen
+Snyggare (Tycker jag!)

det finns ett minus!:P när man kör på vintern så fryser man läpparna av sig (och näsan).
Sen kan du vara skönt att stänga visiret för att stänga ute lite ljud:P
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

wuedde skrev:
TobbaN skrev:Tycker du ska köra på crosshjälm, även om det är "fulare" på scooter-förare.

+Skönare
+Fläktar mer
+Immar inte igen
+Snyggare (Tycker jag!)

det finns ett minus!:P när man kör på vintern så fryser man läpparna av sig (och näsan).
Sen kan du vara skönt att stänga visiret för att stänga ute lite ljud:P
Kan hålla med dig om att det är kallt på vintern och så, men då brukar man oftast inte köra så mycket ;)
Sen, så har man en hjälm som sitter åt. Så hör man inte så mycket.
Faktum är att jag hör mindre i min crosshjälm än integralen :P
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

emil1234567 skrev:hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
jag har nyss köpt en inter..hjälm och de är inge vidare snyggt, så jag letar efter något relativt billigt och hittade en hjälm på biltema, söker ni på crosshjälm så kommer det upp en vit och en mörkgrå, den mörkgråa tänkte jag köpa, vad säger ni :)
INTE BILTEMA! håller inte för 5öre:O Min gick pajj bara av att min kompis nuddade den lite me moppen när han körde eller typ:O
KiXXer
Varnad

Inlägg av KiXXer »

orcka med en sån här tråd man har vad man känner för sen skiter man i vad andra tycker och tänker är väll meningen att du själv ska trivas eller ?
Bild
krook
Elmoped

Inlägg av krook »

Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^ :roll:
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Estilete_Stuntarn skrev:
krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^ :roll:
Du har misstagit dig väldigt bra! Han menar att man inte får plats med crosshjälmen under sadeln i en scooter, du vet en scooter har ett utrymme för hjälmar.
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

Estilete_Stuntarn skrev:
WORD

men tkr du ska satsa på en riktigt bra hjälm för det inte det man ska snåla med eftersom det är du som ska ha den jag tror inte att en biltema hjälm är något jätte säker men vad vet jag :D satsa på en riktig cross hjälm själv har jag en one combat hjälm kostade 1900 och tkr att det inte finns skönare hjälmar enligt mig sen är de också up till dig hur mkt du ska lägga på den :)
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Är du ute efter en billig crosshjälm så kan du köpa min om du vill. :)
PMa isf.

Därimot vet jag inte om man ska köpa begagnat när det gäller hjälm, har för mig att nån polare sa att en hjälm formas efter ens huvud efter ett tag så det passar mindre bra på andra, men vet inte riktigt om det stämmer.
Och köper du min så får du även med ett par oanvända kuddar som ska sitta där inne så det ska inte vara nått problem när det gäller pass formen tror jag. :)
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

DerbiSM skrev:
PMa isf.

Därimot vet jag inte om man ska köpa begagnat när det gäller hjälm, har för mig att nån polare sa att en hjälm formas efter ens huvud efter ett tag så det passar mindre bra på andra, men vet inte riktigt om det stämmer.
Och köper du min så får du även med ett par oanvända kuddar som ska sitta där inne så det ska inte vara nått problem när det gäller pass formen tror jag. :)
Stämmer att den formar sig efter huvudet. men de finns också andra orsaker att inte köpa begagnad hjälm, Då dom tappar sin spänst efter ett par år snabbare om man har ramlat me den förståss eller tappat den i marken.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Gl3nn skrev:
DerbiSM skrev:
PMa isf.

Stämmer att den formar sig efter huvudet. men de finns också andra orsaker att inte köpa begagnad hjälm, Då dom tappar sin spänst efter ett par år snabbare om man har ramlat me den förståss eller tappat den i marken.
Okej. Men min har jag inte ramlat med och inte heller tappat.
Som sagt så får han med nya kuddar så det bör inte vara några problem. :)
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

KoNG skrev:
Estilete_Stuntarn skrev:
Du har misstagit dig väldigt bra! Han menar att man inte får plats med crosshjälmen under sadeln i en scooter, du vet en scooter har ett utrymme för hjälmar.
de va ett skämt...
Alexander Eriksson
Elmoped

Inlägg av Alexander Eriksson »

det ser inte alls fult ut;)
AlexanderEriksson//Lycka till alla fartdårar, men ta det lugnt bara på gatorna, rullstolar kan inte trimmas.
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

eggi skrev:
Estilete_Stuntarn skrev:
WORD

men tkr du ska satsa på en riktigt bra hjälm för det inte det man ska snåla med eftersom det är du som ska ha den jag tror inte att en biltema hjälm är något jätte säker men vad vet jag :D satsa på en riktig cross hjälm själv har jag en one combat hjälm kostade 1900 och tkr att det inte finns skönare hjälmar enligt mig sen är de också up till dig hur mkt du ska lägga på den :)
Biltemas hjälmar är några av de säkraste och bara för att dom är billigare betyder det inte att dom är sämmre (källa: Mig själv;) och sen har dom testat dom på tv-programet "Plus")

Edit: Dessutom är dom rättså snygga;)
Senast redigerad av wuedde den 1 augusti 2009, 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
antis
Varnad

Inlägg av antis »

wuedde skrev:
eggi skrev:
Estilete_Stuntarn skrev: Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^ :roll:
WORD

Biltemas hjälmar är några av de säkraste och bara för att dom är billigare betyder det inte att dom är sämmre (källa: Mig själv;) och sen har dom testat dom på tv-programet "Plus")
Håller med, såg testerna och biltema höll bättre än hjälmarna i prisklasserna 2000-4000 kr. Så det verkar vara en mycket prisvärd hjälm.
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

antis skrev:
wuedde skrev:
eggi skrev: WORD

Håller med, såg testerna och biltema höll bättre än hjälmarna i prisklasserna 2000-4000 kr. Så det verkar vara en mycket prisvärd hjälm.
MIN höll i vilket fall inte :oops:
Låst