Beror helt på vad det är för hjälm man köper.sefio skrev:integral hjälm har generellt bättre skydd än crosshjälmar.
TobbaN skrev:Tycker du ska köra på crosshjälm, även om det är "fulare" på scooter-förare.
+Skönare
+Fläktar mer
+Immar inte igen
+Snyggare (Tycker jag!)
Finns inga minus, enligt mig.
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Kan hålla med dig om att det är kallt på vintern och så, men då brukar man oftast inte köra så mycketwuedde skrev:TobbaN skrev:Tycker du ska köra på crosshjälm, även om det är "fulare" på scooter-förare.
+Skönare
+Fläktar mer
+Immar inte igen
+Snyggare (Tycker jag!)
Finns inga minus, enligt mig.
det finns ett minus!:P när man kör på vintern så fryser man läpparna av sig (och näsan).
Sen kan du vara skönt att stänga visiret för att stänga ute lite ljud:P
INTE BILTEMA! håller inte för 5öre:O Min gick pajj bara av att min kompis nuddade den lite me moppen när han körde eller typ:Oemil1234567 skrev:hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
jag har nyss köpt en inter..hjälm och de är inge vidare snyggt, så jag letar efter något relativt billigt och hittade en hjälm på biltema, söker ni på crosshjälm så kommer det upp en vit och en mörkgrå, den mörkgråa tänkte jag köpa, vad säger ni![]()
http://www.biltema.se/
Du har misstagit dig väldigt bra! Han menar att man inte får plats med crosshjälmen under sadeln i en scooter, du vet en scooter har ett utrymme för hjälmar.Estilete_Stuntarn skrev:Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
WORDEstilete_Stuntarn skrev:Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
Är du ute efter en billig crosshjälm så kan du köpa min om du vill.emil1234567 skrev:hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
jag har nyss köpt en inter..hjälm och de är inge vidare snyggt, så jag letar efter något relativt billigt och hittade en hjälm på biltema, söker ni på crosshjälm så kommer det upp en vit och en mörkgrå, den mörkgråa tänkte jag köpa, vad säger ni![]()
http://www.biltema.se/
Stämmer att den formar sig efter huvudet. men de finns också andra orsaker att inte köpa begagnad hjälm, Då dom tappar sin spänst efter ett par år snabbare om man har ramlat me den förståss eller tappat den i marken.DerbiSM skrev:Är du ute efter en billig crosshjälm så kan du köpa min om du vill.emil1234567 skrev:hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
http://www.biltema.se/![]()
PMa isf.
Därimot vet jag inte om man ska köpa begagnat när det gäller hjälm, har för mig att nån polare sa att en hjälm formas efter ens huvud efter ett tag så det passar mindre bra på andra, men vet inte riktigt om det stämmer.
Och köper du min så får du även med ett par oanvända kuddar som ska sitta där inne så det ska inte vara nått problem när det gäller pass formen tror jag.
Okej. Men min har jag inte ramlat med och inte heller tappat.Gl3nn skrev:Stämmer att den formar sig efter huvudet. men de finns också andra orsaker att inte köpa begagnad hjälm, Då dom tappar sin spänst efter ett par år snabbare om man har ramlat me den förståss eller tappat den i marken.DerbiSM skrev:Är du ute efter en billig crosshjälm så kan du köpa min om du vill.emil1234567 skrev:hehe nu är det så att jag ska köpa en från biltema ^^
http://www.biltema.se/![]()
PMa isf.
Därimot vet jag inte om man ska köpa begagnat när det gäller hjälm, har för mig att nån polare sa att en hjälm formas efter ens huvud efter ett tag så det passar mindre bra på andra, men vet inte riktigt om det stämmer.
Och köper du min så får du även med ett par oanvända kuddar som ska sitta där inne så det ska inte vara nått problem när det gäller pass formen tror jag.
de va ett skämt...KoNG skrev:Du har misstagit dig väldigt bra! Han menar att man inte får plats med crosshjälmen under sadeln i en scooter, du vet en scooter har ett utrymme för hjälmar.Estilete_Stuntarn skrev:Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
Biltemas hjälmar är några av de säkraste och bara för att dom är billigare betyder det inte att dom är sämmre (källa: Mig själv;) och sen har dom testat dom på tv-programet "Plus")eggi skrev:WORDEstilete_Stuntarn skrev:Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^krook skrev:Ett minus med cross hjälm är att den (oftast) inte får platts under sadeln!
men tkr du ska satsa på en riktigt bra hjälm för det inte det man ska snåla med eftersom det är du som ska ha den jag tror inte att en biltema hjälm är något jätte säker men vad vet jagsatsa på en riktig cross hjälm själv har jag en one combat hjälm kostade 1900 och tkr att det inte finns skönare hjälmar enligt mig sen är de också up till dig hur mkt du ska lägga på den
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Håller med, såg testerna och biltema höll bättre än hjälmarna i prisklasserna 2000-4000 kr. Så det verkar vara en mycket prisvärd hjälm.wuedde skrev:Biltemas hjälmar är några av de säkraste och bara för att dom är billigare betyder det inte att dom är sämmre (källa: Mig själv;) och sen har dom testat dom på tv-programet "Plus")eggi skrev:WORDEstilete_Stuntarn skrev: Du har nog mistagit de där med hjälm ^^ man ska ha den på huvudet... Inte under sadeln ^^
men tkr du ska satsa på en riktigt bra hjälm för det inte det man ska snåla med eftersom det är du som ska ha den jag tror inte att en biltema hjälm är något jätte säker men vad vet jagsatsa på en riktig cross hjälm själv har jag en one combat hjälm kostade 1900 och tkr att det inte finns skönare hjälmar enligt mig sen är de också up till dig hur mkt du ska lägga på den
MIN höll i vilket fall inteantis skrev:Håller med, såg testerna och biltema höll bättre än hjälmarna i prisklasserna 2000-4000 kr. Så det verkar vara en mycket prisvärd hjälm.wuedde skrev:Biltemas hjälmar är några av de säkraste och bara för att dom är billigare betyder det inte att dom är sämmre (källa: Mig själv;) och sen har dom testat dom på tv-programet "Plus")eggi skrev: WORD