Finns det cdi på denbensinskalle skrev:Inte säkert, vet inte om alla nya är så men de sitter dellorto tändsystem på alla 09:or ja stött på.Moddad skrev:Ducati.
Elr är det som på Rieju power up som har "ECU" box?
Vet ej, skulle gissa på cdi, har inte hört nåt annat änKarlzzoN1911 skrev:Finns det cdi på denbensinskalle skrev:Inte säkert, vet inte om alla nya är så men de sitter dellorto tändsystem på alla 09:or ja stött på.Moddad skrev:Ducati.
Elr är det som på Rieju power up som har "ECU" box?
Ja, det ska du.insua skrev:hej tänkte beställa en ostrypt CDI har en Derbi extreme sm 09
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10497
har kollat på min orginal cdi box och det står ducati på den så kan jag beställa den här ovanför då?
Ducati.Robiin937 skrev:Vilket tändystem har en Derbi Senda 07?
och vilket org munstycke ?
Henry skrev:insua skrev:hej tänkte beställa en ostrypt CDI har en Derbi extreme sm 09
har kollat på min orginal cdi box och det står ducati på den så kan jag beställa den här ovanför då?
Ja, det ska du.
okej måste jag byta munstycke då eller , nå mer jag ska tänka på?
insua skrev:om du bara byter cdi:n så behövs inget munstyckebyteHenry skrev:insua skrev:hej tänkte beställa en ostrypt CDI har en Derbi extreme sm 09
Ja, det ska du.
okej måste jag byta munstycke då eller , nå mer jag ska tänka på?
Nja, beror på din övriga setup. Är den helt original motormässigt så släng i ett 74 munstycke. Annars får du pröva dig fram.insua skrev: okej måste jag byta munstycke då eller , nå mer jag ska tänka på?
Cdin stryper vid 10 000rpm så då är det troligen felbestyckat / Slut t-stift..insua skrev:Har nu bytt CDI boxen på min Derbi men den stryper fortfarande vid 8000 varv. vad kan jag ha gjort för fel?
Då är de ok. Men har du kapat o jäklats med tändkabeln så kan felet sitta där om du inte anslutit den rättinsua skrev:ok ska väll prova byta tändstift, vi kapade kabeln där som går till tändhatten för att den var ganska lång men det ska väll inte göra nått?
EDIT jag provade varva på tomgång och då gick över 10000 varv
Min stryper vid 8 000 rpm och sen när jag byta bakdrev till 52 istället för 65 och då ströp den vid 7 000-7 500 typ. Då är det alltså munstycket som är för litet eller missförståg jag?Henry skrev:Cdin stryper vid 10 000rpm så då är det troligen felbestyckat / Slut t-stift..insua skrev:Har nu bytt CDI boxen på min Derbi men den stryper fortfarande vid 8000 varv. vad kan jag ha gjort för fel?
de är en inställningsfråga, och den är individuell från hoj till hoj helt enkelt. Du får byta munstycke o se hur motorn går gång på gång tills de blir bra...werwer skrev:Min stryper vid 8 000 rpm och sen när jag byta bakdrev till 52 istället för 65 och då ströp den vid 7 000-7 500 typ. Då är det alltså munstycket som är för litet eller missförståg jag?Henry skrev:Cdin stryper vid 10 000rpm så då är det troligen felbestyckat / Slut t-stift..insua skrev:Har nu bytt CDI boxen på min Derbi men den stryper fortfarande vid 8000 varv. vad kan jag ha gjort för fel?![]()
Hur många sotrlekar ska man gå upp då? för jag hade 63 på från början och har hört att 65 ska va original? typ 75 ???
Jag har 08a så då borde det va storleken då... hoppasbensinskalle skrev:
de är en inställningsfråga, och den är individuell från hoj till hoj helt enkelt. Du får byta munstycke o se hur motorn går gång på gång tills de blir bra...
Finns vissa äldre sendor som stryper vid 8.000 varv, ALLA nya sendor som eventuellt har strypt cdi stryper vid 10.000. Tvärstannar mätaren vid 8 eller 10.000 varv på tomgångskörning så är de strypt. Annars inte
Va har du gjort med moppen då? Är de original eller?werwer skrev:Jag har 08a så då borde det va storleken då... hoppasbensinskalle skrev:
de är en inställningsfråga, och den är individuell från hoj till hoj helt enkelt. Du får byta munstycke o se hur motorn går gång på gång tills de blir bra...
Finns vissa äldre sendor som stryper vid 8.000 varv, ALLA nya sendor som eventuellt har strypt cdi stryper vid 10.000. Tvärstannar mätaren vid 8 eller 10.000 varv på tomgångskörning så är de strypt. Annars inte![]()
går ut och provar nu
EDIT: den stanna inte vid 8 000rpm vid tomgång![]()
hur många storlekar ska man gå upp i ungefär? vet att jag får fin justera själv sen:)
Det har ju inte med att den stryper vid 7500RPM, utan att motorn ORKAR inte mer....werwer skrev:Min stryper vid 8 000 rpm och sen när jag byta bakdrev till 52 istället för 65 och då ströp den vid 7 000-7 500 typ. Då är det alltså munstycket som är för litet eller missförståg jag?Henry skrev:Cdin stryper vid 10 000rpm så då är det troligen felbestyckat / Slut t-stift..insua skrev:Har nu bytt CDI boxen på min Derbi men den stryper fortfarande vid 8000 varv. vad kan jag ha gjort för fel?![]()
Hur många sotrlekar ska man gå upp då? för jag hade 63 på från början och har hört att 65 ska va original? typ 75 ???
metrakit cdi:n är förmodligen gjord för en vassare motor. Kör du med original cdi:n kommer du aldrig till den kurvan där cdi:n verkar som bäst, så därför kan original cdi:n fungera bättre. De enda ja kan komma på i alla fall. Men testa att ta bort vita sladden igen om de är så, men de gör du på egen riskerik_94 skrev:jag har en smt med ostrypt cdi, lite filat i mynningen och munstycke. men det käns fortfarande som om att den stryper när man kommer upp i ett visst varv, när jag hade org-cdi så hade jag dragit loss den vita sladen. Då när man låg och pressade den en bit så va det som att det bara släpte och den varva som tusan. men det gör den inte med metrakit cdi´n, då undrar jag. visst ska det inte spela någon roll om man har den vita sladden i på denna cdi? eller vågar man testa att dra ut den?
Är du säker på att de är samma diameter så ska de passaTullis skrev:Hej. Har en fråga om ny kolv till originalcylindern på en Derbi 01a.
Funderar på om denna funkar. De har ju samma diameter. 40mm så det borde ju funka tycker jag?
http://www.mohlins.se/index.php?page=sh ... &Itemid=64
bra att du för vanar men kan inte hitta något annat än TNT. Men det brukar väll vara 40mm på 50cc? har du något bättre får du gärna länka. är igentligen bara kolvringar jag behöver. Kolven blir ju inte så sliten.bensinskalle skrev:Är du säker på att de är samma diameter så ska de passaTullis skrev:Hej. Har en fråga om ny kolv till originalcylindern på en Derbi 01a.
Funderar på om denna funkar. De har ju samma diameter. 40mm så det borde ju funka tycker jag?
http://www.mohlins.se/index.php?page=sh ... &Itemid=64De stod ju dock vilka cylindrar kolven var till för och de ä väl kanske bäst att kolla upp så att de ä samma som du har eller exakt likadan...
Dock skulle ja inte köpa tnt då ja hört mycke skit om dom kolvarna.....
Hittar inte kolvar eller något till Derbi. bara hela cylinderkitkallepalle skrev:meteor har orginalkolvar. finns på twostroke.se. dom håller bra kvalitet
På vissa DRD passar den.antonjansson_ skrev:Hej. passar Derbi xtreme bakstänka på drd edition ?