tjena jag ska nog köpa en husky 125 sm nästa år och undrar vad dom ligge rpå för hk original. för jag kommer nog köra original kanske byta dämpare elle nått sånt bara. för har sett filmer på youtube där dom drar på rätt bra men vet int eom dom är typ trimmade elle inte. osså undrar jag vad dom toppar platt original? tacksam för svar.
m.v.h mattias
okej, störande att ingen vet riktigt:P har kollat runt lite på internet och står i princip olika överallt, 120 km/h, 130km/h, 110km/h trimmad :S så gärna någon som har en egen som kan säga..
DEA!! skrev:jaa vad kan dom göra ?:P bort emot 110 iaf skulle jag tro
De är strypta till 11kw då de är reggade men utan alla strypningar 20 hk ungefär.
å en kompis har fmf avagssytem å 35mm fögg ist för 28 å ganska lätt drevad å den går 110
Ostrypt vill jag upplysa dej om att det är mycket mer än 20 hk Jag är nästan säker att det sitter deras vanliga crossmotor på den och då leverar den uppemot 35-40 hästar ostrypt, stryp är dom på ca 15 hk som sagt
DEA!! skrev:jaa vad kan dom göra ?:P bort emot 110 iaf skulle jag tro
De är strypta till 11kw då de är reggade men utan alla strypningar 20 hk ungefär.
å en kompis har fmf avagssytem å 35mm fögg ist för 28 å ganska lätt drevad å den går 110
Ostrypt vill jag upplysa dej om att det är mycket mer än 20 hk Jag är nästan säker att det sitter deras vanliga crossmotor på den och då leverar den uppemot 35-40 hästar ostrypt, stryp är dom på ca 15 hk som sagt
okej tack så mycke:) hur många km/h ger de ungefär?:) lessen att man är lite toppfartskåt här^^ och vad e de för strypningar? samma som på crossmopparna ellè?:)
tillräckligt man köper väll ändå inte lätt mc för toppfarten
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
lindbl0m skrev:a, stämmer ju faktiskt ^^ men sticker den bra o så orginal? typ gas res och liknande?:)
Om du menar original=strypt så nej, så rappa är dom garanterat inte med strypningar, men ostrypt så reser dom riktiga motarderna ( gasgas, ktm etc ) utan problem med lite gas Vet inte va de är för motor i husqvarnan men är de som dom andra att de sitter en crossmotor i så är den rapp så de räcker
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
att strypa av är nästan ett måste om du vill att det ska vara kul att åka annars är det ungefär som att köra moppe med lite bättre toppfart och acc Jag kör själv en strypt KTM Exc för tillfället och ja kan säga att det är inte roligt
ofta de inte e kul?:P jag kommer nog tycka de kanske första året typ iaf för har inte heltröttnat på moppen:P bara när det gäller stora landsvägar och liknande när man ligger och trycker i 55 -.- sjukt irriterande! Men jag kommer nog dreva om 125:an ochså så den ger lite mer kraft i början:P